Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-15, 23:16   #861
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Daddel- og valnøttkake, bordstabelbakkels (min nye favorittjulekake) og kransekake er ferdig. I morgen baker jeg shortbread.

Har du en god oppskrift på kransekake? Baker neppe en hel kake, men kransekakestenger er jo lettvint og ikke minst godt.

Gammel 19-12-15, 23:20   #862
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har du en god oppskrift på kransekake? Baker neppe en hel kake, men kransekakestenger er jo lettvint og ikke minst godt.

Jeg baker også vanligvis stenger, rett og slett fordi det går fortere.

Oppskriften jeg bruker er veldig enkel: 500 g hver av malte mandler og melis og så blander jeg i 3 eggehviter. Deigen skal være fast slik at du kan kna og trille den så tilsett evt mer mandler og melis om den er for løs. Stekes ved 200 grader i 10-12 minutter.

Gammel 20-12-15, 00:05   #863
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget deig til Stem Ginger Biscuits og Cherry, Chocolate and Almond Biscotti. Steker de i morgen tenker jeg.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 20-12-15, 14:06   #864
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Skal vi se ... Har stekt biscotti og Chocolate Mocha Cookies og så skal jeg steke ingefærkjeks og Traditional German Bethmännchen i kveld. Hadde marsipan til overs og den måtte jeg jo bruke til noe.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 21-12-15, 00:04   #865
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg baker også vanligvis stenger, rett og slett fordi det går fortere.

Oppskriften jeg bruker er veldig enkel: 500 g hver av malte mandler og melis og så blander jeg i 3 eggehviter. Deigen skal være fast slik at du kan kna og trille den så tilsett evt mer mandler og melis om den er for løs. Stekes ved 200 grader i 10-12 minutter.

Takk!

Kanskje jeg skal se om jeg kan få laget dette i morgen når jeg har fri. Hvor mye blir det ca? Vet min far elsker dette, så kanskje han skal få en boks i tillegg til litt til oss selv.

Gammel 21-12-15, 19:25   #866
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Lagde konfekt i natt. Har bestemt at mannen min skal gi meg sjokoladesmelter i julegave.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 21-12-15, 20:35   #867
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor mye blir det ca?

Det husker jeg aldri fra år til år. Det er nok til en kransekake og når jeg lager stenger dobler jeg gjerne oppskriften fordi vi liker det så godt. Det fyller nå kransekakestangboksen vår i allefall.

Gammel 21-12-15, 20:39   #868
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag har vi bakt kakemenn og Vepsebol

Gammel 21-12-15, 20:41   #869
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

I dag har jeg bakt shortbread og med det er julebaksten ferdig.

Gammel 21-12-15, 20:43   #870
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

I går ble det pepperkaker, kolakaker, fløtekarameller med maldonsalt og wienernougat.

Gammel 21-12-15, 20:55   #871
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.storemyrasmatblogg.com/20...de-og.html?m=1

Spent!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 21-12-15, 21:06   #872
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Lørdag bakte jeg ostekake med lime og bringebær, mazarinterte med nøttelokk og focaccia.

Gammel 21-12-15, 23:15   #873
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Lagde konfekt i natt. Har bestemt at mannen min skal gi meg sjokoladesmelter i julegave.

Dette fortjener en ganske så dyr sjokoladesmelter, eller hva:

Jeg har stort overskudd av marsipan og burde fått rullet ut noen marsipanbrød, men min nåværende sjokoladesmelter (denne fra Kitch'n) har ikke helt rett kapasitet kan man si.

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 21-12-15, 23:29   #874
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har minsten bestemt, og han ville ha lussekatter og kakemenn. Lussekattene er ferdige, og det er de beste jeg har smakt. Kakemenndeigen ligger i kjøleskapet. I tillegg har vi laget kransekakecookies. I morgen baker vi ut kakemennene og lager sånne sjokoladeris-saker.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 21-12-15, 23:35   #875
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Lille Meg: du må selvsagt få sous vide til jul. Da får du smeltet sjokolade på eksakt perfekt temperatur og laget masse deilig mat innimellom konfektslaga.

Gammel 22-12-15, 00:13   #876
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg satt ny deig til peppernøtter, de første ble borte på null komma svosj.

Gammel 22-12-15, 00:19   #877
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Lille Meg: du må selvsagt få sous vide til jul. Da får du smeltet sjokolade på eksakt perfekt temperatur og laget masse deilig mat innimellom konfektslaga.

Jeg merker at det er "litt" forbi hva jeg driver med. Du skjønner - jeg driver kun på med ting for hobby. En sous vide ville jo kunne framstå som praktisk (middagsmessig, mener jeg) og vil medføre krav og gode middager. Slikt kan man ikke ha på seg. (Og så har jeg allerede bestilt denne her. Snille mannen min.)

I kveld har jeg kuttet opp, så nå ligger det fransk brostein i kjøleskapet.

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 22-12-15, 10:00   #878
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Fikk endelig tak i søt kondinsert melk så har laget myke fløtekarameller. Oppskrift fra Det søte liv.

Gammel 22-12-15, 10:05   #879
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Ikke akkurat bakt, men jeg har laget fudge.

Gammel 22-12-15, 11:04   #880
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Fikk endelig tak i søt kondinsert melk så har laget myke fløtekarameller. Oppskrift fra Det søte liv.

De lagde vi også i går. Strødde litt salt på toppen etter et tips fra en venninne.

Tangerine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.