Sv: Lyshusene og/eller vasene fra Kähler
Jeg har verken lyshus, vase eller noe annet fra Kähler, ingen bølgete tulipanvase eller Rosendahl-karaffel (men når sant skal sies har jeg den fra Eva Solo, som alle har som ikke har den fra Rosendahl), jeg har aldri eid en femarmet messinglystestake, eller en gulvlysestake i smijern. Jeg må bare innse at jeg nok aldri vært særlig trendy når det gjelder interiør. Og heller ikke nok interessert i klassisk design til å ha den obligatoriske Ph5-lampa. Jeg må innrømme at jeg er litt treig i avtrekkeren, samtidig som jeg blir fort lei når det blir mye av noe, og ting sprer seg jo så vanvittig fort i den instagram- og pinterestalderen vi lever i. Jeg liker ofte nye trender med det samme de kommer på banen, men innen jeg får somlet meg til å kjøpe noe er det plutselig overalt, og da har jeg rukket å bli lei av det. Derfor eier jeg heller ikke noe med mariusmønster på, verken klær eller interiør.
Jeg har til gjengjeld mer av spesielle håndlagde greier, både vaser, lysestaker, servise og tekstiler, fra sånt som Husfliden, eller fra diverse keramikk- og glassblåserverksted rundt om i landet. Begge foreldrene mine er glad i sånt, og jeg har fått mye i gave derfra. Heldigvis kvalitet og design som jeg liker, men det har aldri vært spesielt trendy eller spesielt utrendy. Det bare er.