|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kunst på veggen?Vi har kunst på veggen. Opp til flere og de fleste er fra anerkjente norske og internasjonale kunstnere. Det meste er gaver, det er vel bare ett vi har betalt for selv og det kostet rundt 10000-ish. Jeg vet at flere av dem har forholdsvis høy verdi- men ikke høy i kunstverden (som vil si flere 100 000- eller 1000000-klassen).
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kunst på veggen?
Jeg synes ikke det var så dyrt i kunstsammenheng. Den største grafikken jeg har av Bjørg Torhallsdottir betalte jeg 17 000 for.
|
|
|
#43 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kunst på veggen?Jeg tenker både estetikk, nytelse og investering når jeg kjøper kunst.
|
|
|
#44 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kunst på veggen?Vi har fotokunst i stua, fått i gave fra mine foreldre for noen år siden. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ad astra
|
Sv: Har du kunst på veggen?Vi har for mye bilder og for lite vegger! Vi vet hva vi liker, vi er stort sett enige, og vi prioriterer gjerne kunst når vi har mulighet fremfor andre "souvenirer" når vi reiser.
|
|
|
#46 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har du kunst på veggen?Jeg har litt av hvert, både kunst fra kjente og ukjente kunstnere og plakater og rare ting og noen store speil. Favorittbildene mine er malt av en venninne av meg. Utrolig kule motiver og -farger.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Leser
|
Sv: Har du kunst på veggen?Veldig variert prisklasse vi har på veggen. Vi har både dyrt (usikker på pris, da det er en gave) og billig (200 kroner).
|
|
|
#49 |
|
finner ut av mye
|
Så fint.
|
|
|
#50 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du kunst på veggen?Ja, vi har både fotokunst, malerier og grafiske trykk. Dessuten har vi en installasjon utendørs, I kid you not, og en fantastisk piece (som vel ikke var piece likevel, men noe annet?) på betongveggen i hagen, laget av Tallys mann.
|
|
|
#51 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du kunst på veggen?I stua har vi bare kunst. 2 ganske store bilder av samme kunstner, og to andre. Ingen av dem er veldig dyre -alle hadde en prislapp oppunder 5000. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Har du kunst på veggen?Eneste "kunsten" vi har, er produsert av ungene. Vi har ellers lite på veggene i det hele tatt, men noen bilder av ungene er der, også har vi altså tegninger på nesten alle kjøkkenskapdørene som vi bytter ut etter sesong/når jeg synes det er på tide, og da kom jeg på at jeg har glemt å be dem lage juletema i år. Sånn siden de så gjerne insisterer på at vi skal henge opp tegninger, har jeg gjort det sånn.
|
|
|
#53 |
|
|
Sv: Har du kunst på veggen?Dere som har plakater på veggene, har dere rammet dem inn?
|
|
|
|
#54 |
|
keep on dreaming
Sv: Har du kunst på veggen?Vi har en skulptur og noe billedkunst som er arvet og en del billedkunst vi har kjøpt selv. Noe rimelig, det meste midt på treet og noe ganske verdifullt. Jeg har til tider spart lenge for å kunne kjøpe noe av det jeg har på veggene i dag. Det viktigste og mest verdifulle jeg har arvet fra barndomshjemmet mitt er likevel gleden over og interessen for kunst i ulike former. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Har du kunst på veggen?Jeg har et stort kunstverk som lillesøster laget i barnehagen, det koster dyrt å ramme inn. Ellers er det familiebilder og ett naturmaleri jeg har fått hos min mor.
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Der er jeg også.
|
|
|
#57 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Det kjæreste bildet vi har er et trykk av Kjell Nupen som vi kjøpte for gavekort vi fikk til bryllupet vårt. Verdien er stor i affeksjon, men også etter hvert i kroner da det har dobler seg i verdi siden 2008.
|
|
|
#58 |
|
Viser tenner
|
Sv: Har du kunst på veggen?Vi har endel kunst, også i den prisen/verdien HI nevner. Det dyreste vi har er arvet, men vi har også fått kunst til bryllupet og runde dager. Har også plakater av grafiske designere, fotografier og stoff trukket på blindramme.
|
|
|
#59 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har du kunst på veggen?Jeg har en del trykk, kjøpt oppigjennom, stort sett for en tusenlapp eller to. Litt foto, og jada, et par barnemalerier også. Og noen vevde veggtepper, faktisk. Et stort arvet som jeg tror er verdt temmelig mye, men som ikke akkurat er mainstream, men jeg er veldig glad i det.
|
|
|
#60 |
|
Glamorøs
|
Tja, det er jo en slags piece.
|
![]() |
| Trådverktøy | |