|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaveannonser på Finn
Som sagt, så vet jeg ikke om det er galt av meg å tenke sånn. Jeg skjønner jo så klart at fattige niåringer ønsker seg de samme tingene som andre niåringer, men det er jo mor som har skrevet denne annonsen og ikke barnet. Da leser jeg det som at mor regner med at kanskje noen kan oppfylle såpass dyre ønsker også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Julegaveannonser på FinnOg dersom det er scams, så er det vel mye lettere å få videresolgt pcer og mobiler enn leker og klær. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Jeg ser ikke noe galt i det. Om barnet ditt omtrent aldri har det andre har, skjønner jeg godt at man har ønske om å kunne skjemme dem bort og gi dem det de virkelig, virkelig ønsker seg. Jeg vet om en hel haug med niåringer som har det som står på ønskelisten.
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Eg reagerte ikkje på at det ikkje var "riktige" ønsker. Eg reagerer fordi når barn i min omgangskrets kjem med urealistiske ønsker, seier foreldra gjerne "Jammen ein iPhone er alt for dyr for tante og det får du ikkje av oss heller, du må ønske deg noko som ikkje koster så mykje, kva med den boka du snakka om?" Eg er vand med at foreldre realitetsorienterer barn med urealistiske ønsker. Og her verkar det som om den voksne som har skrive denne annonsen mangler den realitetsorienteringa sjølv. Nå overtolker eg kanskje, men det ser av og til ut som om folk med dårlig råd ser seg blind på "Alle andre har...", utan å sjå kva andre faktisk har.
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men det er veldig mange 9-åringer som har iPhone, så det er kanskje ikke så unaturlig at både mor og barn tenker at dette er et greit ønske.
|
|
|
|
#6 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Det Nokon sa (mine barn blir lært opp i hva kreves av en ønskeliste- det skal være realistiske ønsker, i forskjellige prisklasser - og de vet at sjansen er større hvis de ønsker seg noe de har bruk for |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Julegaveannonser på FinnJeg endte opp med å gi til "Hjelp oss å hjelpe" som er aktive i vårt nærområde. De kommer med oppdateringer på facebook med direkte ønsker til forskjellige folk. Jeg har gitt en eske med brukt kjøkkenutstyr, pynt og litt julesnacks til et par som hadde fått leilighet og trengte så og si alt innhold. Og så skal jeg og barna kjøpe noen barnegaver som vi legger i en eske på den lokale butikken der organisasjonen kommer for å hente.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|