Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Hos oss vil naturlig gruppe kunne være 7, 12, 14, 24 eller 48 basert på kjønn, fargegruppe eller klasse. Det gir litt muligheter og det sørger for at det ikke er noen som alltid står utenfor.
Jeg tenker at inkludering er viktig. Man trenger ikke invitere 50, men jeg synes det er viktig å tenke at ikke noen elever alltid skal være utenfor.
Jeg synes også det er helt ok at bursdagsstyr gjerne går over etter de har fylt 10.
Vi har samme system , men hos oss er det definert at man må invitere alle jentene, alle guttene eller alle hvis man skal ha status som inkluderende og få leie lokale av skolen + dele ut invitasjoner på skolen. Det fører til at folk ikke synes det er så viktig å ha status som inkluderende, det blir rett og slett for slitsomt med så mange unger. (67 på trinnet).
Det er nok mange som synes det er greit at det er slutt når de er 10 år. Jeg vet ikke helt om jeg synes det er helt ok, for 11-åringer er også sårbare for å ikke få være med. Jeg skulle ønske det var et opplegg som fortsatt sikret at alle fikk være med av og til. Uten noe system vil det alltid være noen som faller utenfor, det er ikke mulig å ha oversikt nok til at man skjønner hvem man burde ha inkludert.