Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg alt om telting

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-15, 23:05   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Kjenner dere noen som har hage og starte teltingen der?

Hiawata var helt fornøyd med å starte teltingen i hagen på hytta. Men det tør ikke jeg, på grunn av grevlingen.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er koselig med telt!

Vi har teltet flere enkeltovernattinger i Østmarka. Det er veldig lettvint. Det er mange som gjør det, og man trenger ikke nødvendigvis gå lenger enn til Ulsrudvann. Der er det i alle fall nok av folk, for å si det sånn, dersom man synes det er skummelt. Vi har ikke ligget der, men andre steder.

Man trenger et telt som ikke er så tungt å bære. De billigste teltene er gjerne tunge. Dere er jo 3 stk, og et 4-mannstelt er sikkert passe.

Det finnes liggeunderlag som blåser seg litt opp, og de er mye bedre enn de harde vonde.

Dere trenger ikke mer enn dette. Husk å ta med vann! Så er det selvsagt sjarmerende for eksempel med stormkjøkken (vi har med gassinnsats, og det anbefaler jeg). Da kan man steke pølser til middag og egg og bacon neste dag, og man kan koke vann til kaffe.

Takk for tips, både på mål og utstyr. Om vi nå skulle gå til anskaffelse av et telt (sånn etter å ha kanskje lånt et en gang), hva ser vi etter? Har du noen eksempler?

Og jeg er ikke helt overbevist om at det er koselig med telt, altså. Jeg har ikke sovet i telt siden jeg var 17. Da var jeg med som hjelpeleder på sommerleir med ungdomsklubben.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.