Sv: Downton Abbey
Jeg tenker Mary (som har skjønt det forlengst) hvisker noen ord i øret på Edith sin nye mann, når det blir kjent at de skal gifte seg. Mary er bittter og ulykkelig nok til å finne på noe slik, bare på pur f.. - hvorfor skal Edith fortjene være lykkelig, liksom? Og så håper jeg mannen tar nyheten på strak arm og tar Marigold til seg som sin egen. Pilutta Mary. (Sucker for happy endings, jeg? Neeeeida.)
Jeg kan godt forstå at Edith ikke sier at Marigold er hennes barn - det ville jo blitt en skandale av dimensjoner og trukket Downton-navnet ned i søla en gang for alle.
Thomas den karakteren jeg syns har utvikla seg på en mest spennende måte, og jeg har så inderlig vondt av ham, så jeg veksler mellom å være redd for at det ender tragisk, at han tar sitt eget liv, og å håpe at Carson får et lite drypp, eller knekker et bein (han må ikke dø, fine, gamle, sære gubben, nå som han endelig har fått sin Mrs Huges) - slik at Thomas kan tre inn som hovedbutler, siden Carson må pensjonere seg. 
Og så må det, for himmelens skyld, snart gå bra for Anna og Mr Bates - for det trenger de søren meg nå.