|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Respekt for yrkestitlerDet er litt som å bruke "flisespikker" om folk som er kjempeopptatt av rettskrivning, uten at dette er ment nedsettende om norsklærere, ordboksredaktører eller andre filologer - eller for den del om folk som er utdannet innen treskjæring. Det er en fleipe-nedsettende betegnelse om en type folk, eller kanskje heller en type oppførsel, ikke om en yrkesgruppe.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Respekt for yrkestitler
Jepp, godt bilde.
|
|
|
|
#3 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I de tilfellene jeg har erfaring fra (altså utenfor dette forumet) blir det brukt som nedsettende betegnelse på de som jobber på Husfliden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Hvis man opplever dette rundt omkring (det kan godt hende, jeg snakker lite om bunader, tror jeg), så syns jeg det er helt riktig og på sin plass å ta det opp der dette forekommer. Ikke på et forum der det ikke gjør det.
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan godt hende. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Det har jeg aldri hørt selv, men jeg har jo ikke snakket med alle.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Respekt for yrkestitlerHer er tråden om hårbøylene forøvrig, som jeg har en mistanke om at denne diskusjonen er en reaksjon på. Sist redigert av m^2 : 03-11-15 kl 11:43. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|