Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Respekt for yrkestitler

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-15, 09:18   #3
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Når jeg leser om bunadspolitiet her inne har jeg trodd at det handler mer om generelle forståsegpåere enn om bunadstilvirkere, men jeg kan ha oppfattet feil.

Jeg oppfatter ordet (og bruker det) på samme måte som Guava. Litt snipete, selvoppnevnte forståsegpåere. Som ikke bare Tenker Sitt, men som må si det høyt og ofte, hver gang de ser noe som ikke er "lov".

At jeg kan finne på å kalle vår fantastiske bunadstilvirker for bunadsdamen vår, er mer som en hedersbetegnelse å regne, sagt i høyeste ærbødighet. Bunadstilvirker er vel rimelig ny som yrkestittel, og det blir for komplisert å si "hun som vi går til og får sydd bunad som har utdannelse i draktsøm og bachelor i folkedrakter fra høgskolen i <insert sted>". Men jeg skal huske bunadstilvirker heretter.

Ordet "musikkpoliti" brukes for øvrig på samme måte innen mine musikkretser. Ikke-spesifikke, meget kritiske og litt arrogante personer som må si alt de mener hele tiden på en ikke alltid høflig og konstruktiv måte om det som fremføres fra en scene.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.