Sv: Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant
Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.
Jeg leste nettopp den samme kronikken og kjenner jeg er dønn lei av Eias navlelo, og selv om han plukker den frem og anerkjenner den og viser den frem og forteller meg om den og synes selv han er kjempemodig som sier det som det er, så ser jeg absolutt ingen grunn til å applaudere. Han står frem som en mann som foretrekker andre menn og det er sikkert skikkelig ærlig, men hverken nytt eller unikt. Dessverre.
Men dessverre så er det slik at han blir hørt i mye større grad når han sier dette, en enhver kvinne ville blitt. Hvis Marie Simonsen hadde sagt dette (hvilket hun jo også har gjort mange ganger), ville jo kvinneforakterne vært på banen for lengst for å ugyldiggjøre det som blir sagt.
Ergo synes jeg det er bra at han sier det. Akkurat som det ville vært utrolig bra for samfunnet hvis for eksempel partnerne i highflying-advokatfirmaene som har vært i fokus i DN, slik Gaia nevner, hadde annerkjent det samme.
Derfor synes jeg dette er mer enn bare navlelo fra Eia. Han ser det riktignok fra sitt eget ståsted, men han bloir jo hørt av alle evolusjonister og andre navlebeskuende menn og sånn, så da er det verdt noe, synes jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|