|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flyktningene i MiddelhavetDyster lesning. Men det er jo heller ikke slik at alt det frivillige skriver om hvilke organisasjoner som er der og ikke, nødvendigvis er 100 % korrekt.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Flyktningene i Middelhavet
Nei, slik er det jo. Men det er det de som er der oppfatter. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Flyktningene i MiddelhavetSom i så mange andre spørsmål, er svært mange folks første tanke "what's in it for me", og når media snakker om utgifter på 750 milliarder og et antall som langt overstiger en middels norsk by - så blir man fort skeptisk og negativ. Særlig hvis man ikke omgir seg med andre enn folk som er enige med en selv... Og det er jo ganske vanlig. Like barn leker best.
|
|
|
#4 |
|
Tankefull
|
Sv: Flyktningene i MiddelhavetJeg håper virkelig at staten får på plass en god plan, og gode avtaler rundt hvordan de skal ta i mot flyktningene fort!
|
|
|
#5 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Flyktningene i Middelhavet
De skriver vel om mangel på tilstedeværelse når flyktninger kommer inn til land. Og at frivillige uten erfaring fra nødhjelp er alene om å ta vanskelige avgjørelser som kan koste mennesker liv. Og sett fra tv ser det ut som om det er stor mangel på basis førstehjelpsutstyr, tepper, vann og telt. Men jeg skal ikke kritisere noen, det er vanskelig å ta innover seg hvor mange mennesker det egentlig er på flukt og i nød.
|
|
|
|
#6 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Flyktningene i MiddelhavetAbsolutt. Men jeg er generelt skeptisk til overveldende mistro til de store organisasjonene og kun tiltro til de små, slik jeg ser noen forfekter på disse sidene. Men jeg forstår det er vanskelige inntrykk. . og en håpløs situasjon.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|