|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg har alltid vært for gammel for clubbing.
|
|
|
#122 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Tja. Det stemmer nok ganske godt på meg. Jeg har "alltid" kjørt preppy med en dose dyrisk. Da jeg var 18 var det mye skjorter, V-hals ala Jean Paul, men jeg matchet det typisk opp med vide superfemi bukser og slangeskinnsstøveletter. Også har jeg kjørt mye høy hestehale (med skotskrutet hårbånd i gamledager). Jeg har alltid vært opptatt av å bryte opp stilen litt da, for jeg føler at det er mer meg enn helt sånn skoleuniform. Så jeg går gjerne i snerpete a-formet kåpe, mørke jeans og f.eks. trailer caps på hodet
|
|
|
#123 |
|
Rockesøster
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg har aldri fulgt moter, men vært et jeans-tshirt-hoodiemenneske. På åttitallet var det litt mer utfreaket med punkelementer mens det nå er litt mer dempet med fine skjerf o.l. Jeg prøver stadig å være pen dame med kjole eller skjørt eller pene innsvingede jakker, men det er ikke helt meg, så jeg ender gjerne opp med store Doc martens, dongerikjole og hettejakke.
|
|
|
#124 |
|
Rockesøster
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Og jeg er også veldig anti-merkebevisst. Jeg ler meg aldri i merkeklær der merket er synlig, og det stjerneskjerfet jeg har,- der har jeg sprettet av merket.
|
|
|
#125 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!
Det synes jeg jo er ganske merkebevisst..!
|
|
|
|
#126 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, jeg er også "merkebevisst" på anti-måten. Har alltid syntes det har vært litt flaut å gå med noe som flasher dyrt merke, av en eller annen grunn, og aller helst vil jeg ha ukjente merker som ingen har hørt om. Det handler selvsagt akkurat like mye om image som hos de som helst vil vise fram merkeplaggene sine. Det er bare snakk om et annet image, man ønsker å signalisere ulike ting.
|
|
|
#127 |
|
Kamerat Pære
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Jeg er mer opptatt av snitt og materialer enn merker, men fordi jeg liker en viss type snitt og helst vil ha rene naturmaterialer, finnes det ikke over alt. Finner jeg derimot noe som er i min gate og ikke er blandingsstoffer hos kjeder, kjøper jeg gjerne det også. Å flashe merker er jo ganske harry (eller trendy igjen alt etter hvilken stil man kjører. Det er jo in å flashe Calvin Klein-undertøyet sitt igjen
|
|
|
#128 |
|
Rockesøster
|
Jeg skjønner nok ikke helt hva du mener?
|
|
|
#129 |
|
© All rights reserved
|
Jeg var småbarnsmor på den tiden, sikkert derfor jeg gikk glipp av bamser på voksne. I tillegg var dette tiden jeg menget meg med FFF (fiffen fra Fana), denne perioden omtaler jeg gjerne som min mest tantete periode. Herregud, så kjedelig det er å være PK i klestilen! |
|
|
|
|
|
#130 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Tja, noe midt i mellom kanskje. Jeg har gått i alt fra MC jakke, bomber-jakke, snakeskin boots, converse, Doc Martens, skinny rocka jeans/leggings, disse svarte boosene m/rett tupp til bamsegenser, vaffeljakke, Henry L'loyd, Levis 501, ullkåpe, seiler- og Mephisto sko. Har fremdeles MC jakken min m/alle autografene fra puddelrock-tiden hvor Stedet, Elm Street og Luca ble hyppig besøkt, men bruker den ikke. Samme tid var jeg også på Lip, Baronen & Baronessen og Tre Brødre. Er forøvrig fra det folk forbinder med vestkanten i Oslo. Kåpen jeg kjøpte når jeg var 18 har jeg enda og brukes fremdeles og den får jeg veldig mye skryt av nå som da.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 25-10-15 kl 02:16. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
fri
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Det stemmer nok på meg også. Jeg har alltid vært ganske klassisk i stilen, og gikk mye i skjørt på ungdomsskolen. Kjoler var det ikke så mye av på den tiden. Og kjoler er liksom hakket mer kledelig på damekropp med litt mer mage enn jeg hadde da jeg var ung (da var jeg så smal i livet at det var kul umulig å finne bukser som satt i livet). |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det har lenge vært passe trendy å flashe merkeveska si i alle fall. Er liksom ikke noe poeng i ei MK-veske hvis ingen vet at det er MK. Da ser den jo bare ut som ei helt vanlig veske, og hva er poenget med å punge ut med mangfoldige tusenlapper for det liksom ...
|
|
|
#133 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg husker det først og fremst fra butikker, ikke omgangskrets, egentlig. Det var ikke vanlig på NTH (men det var faktisk 1, fra Bærum
|
|
|
#134 |
|
Introvert optimist
|
Joda! Jeg har en skikkelig fin MK-veske kjøpt påoutlet for en billig penge og det første jeg gjorde var å fjerne det digre bling-merket for det ville jeg i hvert fall ikke ha! Nå har jeg en skikkelig fin veske i nydelig skinn og ingen ( bortsett fra dere) vet at det er MK. Det er helt greit.
|
|
|
#135 |
|
Kidding, right?
|
I Oslo var det oppgradert til Disney-applikasjoner fra Donaldson; tiårets dyreste oppgradering av The Disney Store. Og oilskin-jakker da!
|
|
|
|
#137 |
|
Kamerat Pære
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Oilskin er jo kommet tilbake. Barbour denne gangen også. Rochermannen har hatt sin i to år nå, kjøpt på Retro som jo er übertrendybutikken her. Det er jo i den Lumbersexual-gata
|
|
|
#138 |
|
Har tro på forbedring
|
Men man har også de som har sluttet å bruke MK-veska si "for den er blitt så vanlig".
|
|
|
#139 |
|
can-jur
|
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Olabukser og genser. Islenderen er stort sett bytta ut med fleecejakker og palestinaskjerfet er byttet ut med "et jeg fant i farten". Skoene er fortsatt svarte og lite feminine. Jeg har ikke endra så mye nei. Mote har aldri fenget meg og det gjør det fortsatt ikke.
|
|
|
|
#140 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Du forandrer aldri helt stil!Donaldson kjøpt på Paleet i 92, skjerf og ubrukt bamse pin fått i gave av en venninne. Dere får ha meg unskyldt for krøllete klær, ligger på lager innerst og nederst. Og ja, jeg hadde en oversized Barbour oilskin, lett modell med snor i livet. Sist brukt høygravid i november 06 og kastet etterpå. Kjøpte ny i fjor.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|