Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Du forandrer aldri helt stil!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-15, 21:47   #101
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du forandrer aldri helt stil!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er like gammel som deg, men har aldri sett sånne bamser overhodet.

Da tittet du deg ikke særlig godt om i klassen til han som ble kjæresten din i Trondheim. Ca 1/3 av jentene der (dvs omtrent 5 stykker) var godt utstyrt på bamsetørklefronten. Inkludert meg selv. Det var gjerne ledsaget av skjorter type Jean Paul ja. Det var nok en slags Oslo vest/Bærumsstil, men bergenserne var også representert, samt en enslig trønder (hun bor i Bergen nå, så det er nok derfor ).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 21:59   #102
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg gikk også i vaffelrutete marineblå vest med rutete Jean Paul skjorte og mulig cordbukse.
Håret var var en slags halvlang bob som var rettet ut og stram sideskill.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 22:02   #103
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Da tittet du deg ikke særlig godt om i klassen til han som ble kjæresten din i Trondheim. Ca 1/3 av jentene der (dvs omtrent 5 stykker) var godt utstyrt på bamsetørklefronten. Inkludert meg selv. Det var gjerne ledsaget av skjorter type Jean Paul ja. Det var nok en slags Oslo vest/Bærumsstil, men bergenserne var også representert, samt en enslig trønder (hun bor i Bergen nå, så det er nok derfor ).

Der må jeg nok ha lukket øynene, ja. Kan jo enkelt se for meg et par av de andre kandidatene, gitt. Og så husker jeg nå at jeg hadde bamsesokker, innkjøpt til kr 10 på Rema 1000 Moholt. Det er ikke mange årene siden jeg kasta dem.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 22:03   #104
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jean Paul, ja. Er det noe jeg ALDRI har blitt eller vil bli sett i, må det være det. Og dyretrykk.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 22:04   #105
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Der må jeg nok ha lukket øynene, ja. Kan jo enkelt se for meg et par av de andre kandidatene, gitt. Og så husker jeg nå at jeg hadde bamsesokker, innkjøpt til kr 10 på Rema 1000 Moholt. Det er ikke mange årene siden jeg kasta dem.

Nemlig, bamsesokker hørte med til stilen. Du hadde det faktisk selv?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 22:14   #106
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har har pinadø hatt et par bamsesokker!!

Gammel 24-10-15, 22:20   #107
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker godt vestkantbamsene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 22:30   #108
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg studerte i Trondheim, på Dragvoll. Disse var ikke noe vanlig syn, men stilen eksisterte i visse kretser, som på samfunnsøkonomi, statsvitenskap og jus. Min søster delte Moholtkjøkken med to eksemplar, ei var fra Oslo og ei fra Bærum. Så jeg la merke til stilen, og undret meg, men den eksisterte ikke i min omgangskrets.

De hadde forresten mørke, smale dongeribukser til, og det måtte være Diesel. Skjortene, vestene og skjerfene kom vel fra Jean Paul og lignende merker.

Jeg flyttet fra Trondheim til Bærum for å studere i 1992, ikke rart jeg fikk med meg bamsene. Diesel boot cut med lavt liv begynte jeg med noen år senere.

Gammel 24-10-15, 22:51   #109
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg flyttet fra Trondheim til Bærum for å studere i 1992, ikke rart jeg fikk med meg bamsene. Diesel boot cut med lavt liv begynte jeg med noen år senere.

Det var jo Bærum de kom fra, disse Jean Paulskjorte-bamsehalstørklejentene. Var det ikke flere igjen der nede da du kom dit?

Gammel 24-10-15, 23:04   #110
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har greid å holde sokkene mine fri for både bamser og Hello Kitty.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg må ha gått helt glipp av bamsegreiene? Kan ikke minnes noen ting med bamser på, hverken skjerf, kjoler eller skjorter..?

Jeg var 18 rett før tusenårsskiftet, jeg husker egentlig mye shiny stoffer, over-kneet strømper, Miss Sixty-bukser og vanvittige platåsko.

Du er for ung. Stilen med Buffalosko og Miss Sixty-bukser kom vel en stund etter bamsehelvetet. Den stilen var jeg i alle fall alt for gammel til. Det var sånt som kidsa brukte. De som hørte på Backstreet Boys og hadde alt for mye sminke.

Bamsene tror jeg var noenlunde parallelt med sykkelshortsene (altså de sykkelshortsene med dressjakke eller tunika og penstrømpebukser til, og som aldri var i nærheten av en sykkel) og jazzbuksene. De som hørte på Ace of Base og Doctor Alban. Ja, eventuelt militærjakker, lange skjørt, hennahår og palestinaskjerf, for dem som var i andre enden av skalaen. De som hørte på Greenday og Cypress Hill. Og det var vel første halvdel av nittitallet.

Buffalo-miss-sixty-perioden var vel mot slutten av nittitallet.

Gammel 24-10-15, 23:15   #111
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det var jo Bærum de kom fra, disse Jean Paulskjorte-bamsehalstørklejentene. Var det ikke flere igjen der nede da du kom dit?

Jo visst. Nå var Bærums studenter i mindretall på skolen, men jeg jobbet lørdager på CC Vest. Det er stedet for Bærums og Oslo vest trender.

Gammel 24-10-15, 23:16   #112
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ja, eventuelt militærjakker, lange skjørt, hennahår og palestinaskjerf, for dem som var i andre enden av skalaen. De som hørte på Greenday og Cypress Hill. Og det var vel første halvdel av nittitallet.

Der hadde du vel meg.

Gammel 24-10-15, 23:22   #113
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har greid å holde sokkene mine fri for både bamser og Hello Kitty.

Du er for ung. Stilen med Buffalosko og Miss Sixty-bukser kom vel en stund etter bamsehelvetet. Den stilen var jeg i alle fall alt for gammel til. Det var sånt som kidsa brukte. De som hørte på Backstreet Boys og hadde alt for mye sminke.

Bamsene tror jeg var noenlunde parallelt med sykkelshortsene (altså de sykkelshortsene med dressjakke eller tunika og penstrømpebukser til, og som aldri var i nærheten av en sykkel) og jazzbuksene. De som hørte på Ace of Base og Doctor Alban. Ja, eventuelt militærjakker, lange skjørt, hennahår og palestinaskjerf, for dem som var i andre enden av skalaen. De som hørte på Greenday og Cypress Hill. Og det var vel første halvdel av nittitallet.

Buffalo-miss-sixty-perioden var vel mot slutten av nittitallet.

Sykkelshorts og dressjakke var tidlig nittitall, typ 91-92. Buffalo og miss sixty var fra 95-96-ish. Tidligere i tråden ble bamsestilen beskrevet som midten/sent-nittitall?

Jeg gikk på handelsgym i 91, og jeg husker ingen bamser bare 501, seilersko med grov såle, rutete skjorte og tørkle i halsen. På både gutter og jenter.

Green Day hadde sitt store gjennombrudd i 1994. Ryktet sier at de spilte på Blitz på tidlig nittitall. Ace of Base hadde sin storhetstid et par år tidligere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 23:31   #114
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, det går vel litt i surr, begynner å bli lenge sida ... Kanskje 95 har blitt "tidlig nittitall" i mitt hode. Jeg begynte på universitetet i 92, og da var det i alle fall mange sykkelshortser ute og vrikket seg til Ace of Base. Men Green Day og Cypress Hill var kanskje ikke på banen før nærmere 95 nei, du har rett i det.

Men Buffalo og miss sixty tilhørte i alle fall en annen aldersgruppe enn bamsene, hvis jeg ikke husker helt feil nå, selv om periodene overlappet. Det var vel få over 18 som gikk med Buffalosko, og få under 18 som gikk med bamsevester.

Gammel 24-10-15, 23:34   #115
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mitt miljø var det ikke slik. Men jeg var en klubkid, og det var mange buffalos blant dem, og det var blant folk tidlig i 20-årene.

Gammel 24-10-15, 23:37   #116
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I mitt miljø var det ikke slik. Men jeg var en klubkid, og det var mange buffalos blant dem, og det var blant folk tidlig i 20-årene.

Kanskje det bare var jeg som følte meg for gammel ... jeg følte meg for gammel for klubbing også. Jeg var mer på puber og studentbuler.

Gammel 24-10-15, 23:39   #117
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bilde av meg selv meg sykkelbukse i 92. Bamseskjerf må ha vært i 95, for jeg fikk et i bursdagsgave av nåværende svigermor husker jeg. Hadde også sånn røkejakke med skinnlapper på armene og brun skinnvest i den perioden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 23:41   #118
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Lille*My, du er kanskje eldre enn meg? Jeg hadde en idé om å studere, men endte opp med arrangere raves i stedet. Jeg er egentlig i den yngre generasjonen clubbere, jeg var ikke blant de første.

Jeg tror bamser vs. buffalos handler mest om ulike miljøer. Jeg hadde veldig lite med rødvin/student/flinkpike/siv.ing-miljøer på nittitallet. Det var mest DJs, graffitimiljøet, headon, jazzfolk og folk med afrikanske trommer.

Gammel 25-10-15, 00:01   #119
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg er født i 73, men kanskje av typen som var "født gammel" (jeg har trolig blitt yngre med årene). Noe sier meg at vi vanket i litt ulike miljø ja. Her var det mer turjakke, fjellsko, whisky og gitarspill ved bålet, enn DJs og headon (som jeg ikke vet hva betyr ). Det var nok flere som spilte fele enn som spilte afrikanske trommer blant mine geografi-, biologi-og turvenner.

Men konservativ bamsestil var vel like langt unna oss begge vil jeg tro.

Gammel 25-10-15, 00:05   #120
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Headon var en legendarisk klubb i Oslo. Jeg er 1974, men ikke spesielt voksen av meg. Klær som kunne brukes til annet enn å spasere eller sitte på barkrakker i anskaffet jeg ikke før jeg fikk barn.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.