Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-15, 14:22   #1
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Her var det mange gode forslag - tusen takk!

7-årsjenta vår liker jentehelter i fantasysetting. Gjerne med ett og annet bilde.
Sarin-serien av Benni Bødker

"Det forheksede slott"-serien av Peter Gotthardt

Gammel 22-10-15, 14:45   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Her var det mange gode forslag - tusen takk!

7-årsjenta vår liker jentehelter i fantasysetting. Gjerne med ett og annet bilde.
Sarin-serien av Benni Bødker

"Det forheksede slott"-serien av Peter Gotthardt

Disse vil nok jenta mi på 8 år like også tenker jeg! Men som høytlesning er de vel ikke så aktuelle.

Nå har jeg også kjøpt inn Vindeltorn, som jeg tenkte å begynne å lese sammen med 10-åringen når vi er ferdige med Archie Green, som vi er i gang med. Kjenner jeg har høye forventninger nå.

Gammel 15-01-17, 21:33   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drar opp denne også, selv om jeg akkurat dro opp en tråd om niåringer. Hun er litt vanskelig å finne bøker til. Hun vik ikke ha noe mystisk, som det virker som Vindelthorn er. Tzatziki-boken jeg kjøpte likte hun ikke. De har lest de fleste av Roald Dahl på skolen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.