|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?I år skal jeg kjøpe Reimatec+ til minsten på 3 år. Jeg er også ekstremt opptatt av at klærne er myke og bevegelige, i tillegg til at de skal være vanntette. Flere merker får til det siste nå synes jeg, men mange dresser kjennes fortsatt klumpete og tunge. Og da utgår de fortere enn svint. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Hvor får man kjøpt den testvinneren forresten? Aldri sett eller hørt om merket, men mistenker at den er tung og klumpete. Synes den minnet litt om Isbjörn dressen? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?
Det hender det ligger reklame for den på finn.no. Ellers kan du bare søke på univern så kommer den opp. Selges ofte steder der de selger arbeidsklær tror jeg.
|
|
|
#24 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Vi har hhv. PoP og Isbjørn, og starter nok vinteren med disse i år, også. Treåringen sliter klær så det ryker, så der tipper jeg vi fortsetter med PoP, som er veldig slitesterk, men litt tung og stiv til de aller minste. Til seksåringen som har begynt på skolen, vurderer vi å teste enten Stormberg eller Didriksons, litt avhengig av hva hun selv vil ha.
|
|
|
#25 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Lillebror skal bruke Didriksons-dress arvet fra storebror. Vi er veldig fornøyde med Didriksons og har brukt det flere år. Lillesøster skal ha Reflex-dress i år. Vi er veldig fornøyde med høstdressene deres, men dette er første gang vi har prøvd vinterdress derfra.
|
|
|
#26 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
2009-modellen hadde en vinterdress fra Reflex av typen med 10000 i vannsøyle, og det er blant de beste dressene hun har hatt. Egentlig kjøpte vi den som backupdress til hun vokste inn i Isbjørndressen vi hadde kjøpt til henne, men den endte opp som hoveddress i to sesonger i stedet.
|
|
|
#27 |
|
Yngste hadde reflex som første dress i bhg fordi reima tec ikke satt godt på ham. Var veldig fornøyd med den. Har også hatt det som vårdress, mye dress for pengene.
|
|
|
#28 |
|
Eppur si muove.
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Nera og millact: Det lover jo godt! Vi er som sagt veldig fornøyde med høstdressene deres og kjøper nesten alltid det, så jeg tenkte det ikke er usannsynlig at de lager gode vinterdresser også.
|
|
|
#30 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Polarn og Pyret som alltid.
|
|
|
#31 |
|
En venninne har en sønn som bare har hatt reflex dresser. Alltid fornøyd.
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Jeg slår et slag for Kattnakken, ganske nye, men vi har vært veldig fornøyd så langt med passform og snitt.
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Minstemann på fire er barnehagegutt. En svært aktiv som sådan. Han har slitt hull på alt annet enn Reimatec+. I år prøver vi Isbjørn til ham etter svært gode erfaringer hos storebroren som har hatt sin i to vintre uten at den er det minste slitt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hvor kjøpes det merket?
|
|
|
#35 |
|
|
Jeg har kjøpt i butikken i Oslo, men det selges mange andre steder også, også på nett.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Vi har sverget til Didriksons i flere år, og har kjøpt ny til 4-åringen i år også. Jeg syns de er fine i fargene og snittet (kan strammes i midja og sitter fint på mine smale unger), og de kan forlenges i armer og bein slik at de i teorien kan vokse med barnet (har aldri vært aktuelt her, da dressen har blitt for korte i kroppen før de ble for korte i armer/bein). Sist redigert av Galathea : 19-10-15 kl 16:41. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Eppur si muove.
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Jeg har heller aldri tenkt på Didriksons som tunge. Eldste hadde sin første da han var 2 år og den kjentes lett og fin. Jeg er også enig i at den har et fint snitt og sitter veldig godt på lange og slanke barn. Vi har også hatt Friends-dress en gang, og den er tung ja.
|
|
|
#38 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Vi har hatt arvede Reflexdresser og ny Reimadress. Ja, Reimadressene er litt lettere, men slitestyrken var kjempedårlig på den dressen vi hadde. Reflexdressene som hadde hatt minst en eier før oss kan gis videre til andre etter oss. Reimadressen hadde hull raskt og overlevde såvidt sesongen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Jeg har kun forsøkt ReimaTec+ pg Coop Friends sin vinterdress mens de gikk i barnehagen, og er definitivt mest fornøyd med Reima sine. Dette fordi Friends sine er blytunge og veldig, veldig varme (vanligvis unødvendig her siden det sjelden blir grisekaldt, men tilfeldighetene ville ha det til at det faktisk var grisekaldt den vinteren de hadde denne dressen), og bruker en kvart evighet på å tørke etter vask. Dessuten syns jeg ikke den holdt vannet ute like godt som Reima sin gjør (og slukte impregneringsspray gjorde den også). Men for all del; den var god i.f.t. pris, men på ingen måter best så her ble det Reima sin da vi måtte kjøpe ny i fjor, og jeg kikker på Reima til 2-åringen som er på vei til å vokse ut av sin str 74-Reima (de er jo nokså dryge i størrelsen, syns jeg). |
|
|
|
|
|
#40 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?Jeg har kjøpt Reima vinterdress til lillemor som nå er 20 måneder. Hun har naturlig nok ikke begynt å bruke den enda, så jeg er spent på om vi blir fornøyde. Den virker jo veldig god, så jeg er optimistisk!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|