Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avskilting av lærere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-15, 14:30   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avskilting av lærere?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Digresjon: Mattelæreren min på ungdomsskolen hadde ikke nok kompetanse i matematikk og var virkelig helt redselsfullt dårlig på å videreformidle det. Hun kunne akkurat "nett nok" for å presentere det som stod i læreboken, men spurte man spørsmål som gikk bittelitt videre eller dypere så var hun fullstendig blank. Det var greit nok for de flinkeste av oss, for vi klarte alltids å finne mer informasjon på egenhånd, men det var en total katastrofe for de som slet med faget og som kunne trengt en annen innfallsvinkel for å få forklart noe og dermed kanskje ha en mulighet til å gå videre i faget. Tre år med henne var ikke en høydare, for å si det sånn.

Mens min mattelærer hadde mer kompetanse enn nødvendig, den dårligste læreren jeg har hatt noensinne. Også digresjon.

Syns det er helt greit at de tar tak i dette, men det største problemet er jo mangelen på lærere. Jeg er rimelig sikker på at det på vår skole ikke vil bli noe enklere å få lærere som har nok kompetanse, desverre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.