|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fortell meg om leppefillereDen største andelen av personer som benytter seg av kosmetisk kirurgi er fremdeles velstående, modne kvinner, og der er ikke målet å se ut som en oppblåsbar barbara. De fleste av dem vil man antagelig ikke se ha gjort noe ved første øyekast, hvis de har en god lege (og det har de fleste av disse). Ingen mangel på hverken økonomisk, kulturell eller akademisk kapital. Dette har jeg sett en god del data på, uten at jeg kan vise dem offentlig, så da får man enten tro det eller la være.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fortell meg om leppefillere
Jeg tror deg på resten, men er til dels uenig i dette. Det vil ikke si at jeg mener alle går for den overdrevne duckface-looken, men jeg syns ofte det er lett å se at noe er bittelitt "off", uten at man helt greier å sette fingeren på akkurat hva det er. Men siden det dermed ikke er noe man snakker om, eller spør om, så vil det nok lett oppfattes som om det ikke er merkbart. I tillegg har parametrene for hva vi oppfatter som et "normalt ansikt" flyttet seg, nettopp fordi plastisk kirurgi har blitt mer vanlig i noen kretser. Og det er absolutt en trend med overdreven plastisk kirurgi blant de rike også. Bare se på Fredriksen-søstrene, for eksempel.
Sist redigert av Tallulah : 16-10-15 kl 10:11. Årsak: Valgte å ta bort bildene, jeg var ikke comfy med å legge dem ut. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ja, jeg sa "ved første øyekast" med vilje, fordi jeg vet at mange her mener at de er veldig gode til å gjenkjenne den typen inngrep.
|
|
|
#4 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Fellesnevneren er å undre seg over andres utseende og å hevde sin rett til å påpeke det man selv finner underlig. På FP har det også blitt diskutert hvorfor "alle" må kommentere tatoveringer, si at de er stygge osv. Det er helt identisk med å undre seg over andres behov for å fylle på leppene sine. Det er påført. De svarte hårene i ansiktet er ikke selvpåført, men de er lette å ta bort. Derfor undringen på hvorfor de får være der. Når det kommer til endringer som er mer krevende (som å slanke seg) har de fleste lært seg å ikke si det høyt.
Dette synes jeg er veldig generaliserende. Det du gjør er å ta de meste ekstreme og si at det er de som er driverene for plastikk-moten. Nei, de er ikke det. De har tatt det over i sin egen greie. Mange av dem er nok fullstendig klar over hvilke signaler de sender ut.
Jepp!
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Ja, det var det jeg mente - at de to situasjonene er veldig parallelle.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Ja, det var det jeg også mente, med at hårtråden ikke var sammenliknbar.
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Joda, men om man synes det er OK eller ikke å sende den typen signaler, det er jo fremdeles et individuelt valg som jeg ikke synes andre har noe med å rakke ned på. (Ikke at jeg trodde du mente, osv.)
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fortell meg om leppefillereEn vesentlig forskjell er vel at i HI ble det spurt om poenget var at det skal se unaturlig ut, om dette er hensikten til de som velger å gjøre det. Det er utover i tråden det kommer meninger om hva man synes om looken og de som velger det. Siste variant er etter min menig noe unødvendig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Javisst, jeg synes ikke spørsmålet i HI var problematisk.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|