Sv: Venner med på ferie
Opprinnelig lagt inn av Magica, her.
Malama: tenker du ikke at det er hver sin tur? Jeg er knallhard på det at ting ikke må være likt, være seg at en har fått et blad/en is/vært på kino/vært i bursdag etc uten ar den andre ungen har fått det samme. Hva skal en 1-åring med 500kr i lommepenger på storbyferie liksom. Vent til hun blir 10 og skal på en annen storbyferie, tenker jeg (guttene på 12 og 14 fikk av besteforeldre).
Det kan fort være hver sin tur, men da av ting som KAN noen gang bli den andre sin tur. Bla, kino, is, bursdag, eller 500 kroner i lommepenger til en 1-åring setter jeg i en helt, helt, helt annen kategori enn å faktisk få oppleve en type ferie jeg har et ønske om å engang få gi barna mine, men pr i dag av ulike årsaker ikke har gjort. Det er fort hver sin tur til mye, men ikke til alt her i verden.
Og det er sånn det ER i vårt liv nå og i de kommende årene, så kan det ikke bare få være sånn da? Trenger det være sååååå innmari problematisk at jeg ville sett på det som urettferdig, og ikke realt mot familien, å sende eldste på sydenferie med en kompis?