|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaJeg har tenkt litt til for å prøve å få tak på hva jeg ikke liker med kampanjen. Det er ikke egentlig latterliggjøringen tror jeg, mer det uttalte ønsket til en stor aktør til å ta kundene til små uavhengige aktører. Jeg syns det er usjarmerende.
|
|
|
#2 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Coops kaffebøll på Løkka
Men er det det da? Er ikke Coop sitt uttalte ønske å selge mer kaffe til sånne som meg, som lager kaffen min sjøl og ikke kjøper den ute, ikke å drive kaffebar i en eller annen sentral bydel i Oslo? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jo, for meg virker det sånn. Og om så kaffen hadde smakt mye bedre enn småsjappene i Oslo, hadde nok ikke deres kunder gått over til Coop uansett. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaGrunnen til st Coop ikke er sørlig kjent i Oslo er jo fordi de har én stor butikk særdeles kronglete plassert, og en reke små underbrands som ofte er fulle, trange og med dårlig service.
Da er vi jo tilbake til utgangspunktet. Ikke overbevise folk som liker god kaffe om at Coop også er god, men å fnise av dem som liker god kaffe/har lyst til å støtte lokale tiltak for å gjøre seg mer salgbar for resten av Norge.
|
|
|
#5 |
|
etterpåklokest
|
Og så? Det er vel mangt og mye med gode hensikter vi fniser av? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Jeg har da allerede sagt at jeg har fnist av den selv. Jeg syns det er vanskelig å få frem akkurat hva det er som gjør at jeg reagerer på akkurat denne reklamen. Jeg syns absolutt kaffesnobber, løkkahipstere, Louis Vuitton-mødre, trøndere og akademikerfruer bør tåle å bli tullet med og fnist av. Men det er altså noe litt anderledes med denne kampanjen, uten at jeg greier å sette fingeren på det. Jeg føler meg ikke spesielt truffet av den engang, og ikke har jeg smakt kaffen.
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
For min del er det selve lureriet som er ugreit. De ga seg ut for å være noe annet enn det de var, for å markere et poeng. Å forske på den måten, regnes som uetisk. Å drive reklame/markedsføring på den måten er ikke underlagt regler på samme måte, men ingen liker å bli lurt. Det er ikke pent å lure folk først og
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Total avsporing. Men noen yderst få ganger så funker det jo. Som i Citröen Xantia-reklamen fra cirka 1992. Jeg ler ennå: http://www.aftenposten.no/kultur/Som...d-6393644.html
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|