Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?
Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.
Når man sitter dypt konsentrert og arbeidet har konsekvenser for mennesker om jeg gjør feil, så synes jeg ihvertfall at det er unødvendig å stå 0.5 m bak meg og snakke privat mer enn beskjeder. Som sagt er det blitt tatt opp gjentagende ganger av sjefene at man må ut eller inn på stillerom. Og det går selvfølgelig ut over produktiviteten. Dette var bare et eksempel. Hadde det ihvertfall vært faglig så kunne jeg lært noe. .
Jeg har jobbet i åpent landskap siden 2000. Men arbeidet her tilsier at vi trenger å ta ekstra hensyn. Men det er heldigvis sllerede mange som fronter saken. Det plager nok meg mye mindre enn andre siden jeg er vant til å jobbe der det er liv og røre. Men om man skal bringe lange private samtaler inn som normalen...ja der begynner jeg å slite. Mennesker med utestemme som jobber, det må jeg leve med og aksepterer.
Nå spør jeg ikke for å vrang, men har det egentlig noen praktisk forskjell på hvor forstyrret du blir om de snakker høylytt privat i fem minutter eller høylytt fag i fem minutter? Jeg sitter også i landskap, og jeg "slår av" slik at jeg oppfatter ikke hva andres samtaler går ut på. Det er bare noe støy bak der, liksom. Tror du at du kan lære det samme? (Jeg tror det er sånn mange hos oss gjør det, nemlig.)
|