Sv: Konfirmasjonsgave til eget barn
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
.
Gratulerer med å bo på det eneste stedet i Norge der penger ikke er et samtaleemne etter konfirmasjonshelgen, forresten. Det er såpass spektakulært at dere burde søke om å få blir med i Norge Rundt eller noe sånt. (Gitt at jeg skal ta ditt ord for at du vet om alt som rører seg i ungdomsmiljøet der du bor, men det gjør jeg selvsagt ikke.)
I gjengen til jentungen ble det ikke snakk om hvor mye hver enkelt hadde fått til konfirmasjonen før jeg spurte om de hadde fått noe fint. Hun hadde ikke hørt noen andre som pratet om det i klassen heller. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke bor i nærheten av 007. 
"Bunadspress" er nok mer utbredt her i området, de som ikke har det skiller seg ganske så mye ut.
Jeg syns det er galskap at ungdom får så mye penger til konfirmasjonen og skjønner hva rine mener, samtidig som jeg mener at hver enkelt får gjøre det som passer for dem.