Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Flyktningekatastrofen og det langsiktige perspektivet

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-15, 19:10   #13
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flyktningekatastrofen og det langsiktige perspektivet

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Å ta i mot åtte eller ti tusen flyktninger tror jeg ikke kommer til å monne i det hele tatt, jeg tenker at man heller bør ta i mot hundre tusen. Men for at det skal være mulig så kan vi ikke bosette alle i byer der boligmangelen eller snarere prisen på boliger gjør det vanskelig å bosette mange. For å hjelpe flest mulig må vi se på nye måter å kunne bosette flyktningene, eller enkeltpersonene på. Når de er trygt i Norge kan vi heller begynne med kompetansekartlegging etc, men jeg tror ikke at det å få bruke utdannelsen sin er det som ligger fremst i pannebarken til disse som flykter over havet.

Men det er heller ikkje så enkelt at dei vil vere fornøgd så lenge dei er trygge for krigen og får mat. Ellers ville dei vel ikkje protestert så voldsomt på at dei ikkje får reise videre til Tyskland frå Ungarn?
Dei er ute etter eit bedre liv, ikkje berre trygghet og mat.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.