|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Sv: Flyktningekatastrofen og det langsiktige perspektivetViktig diskusjon du drar opp, Gaia!
Jeg synes det er synd at dette blir en by-bygd-diskusjon der "bygda" i god FP-tradisjon er helt unyansert. Sammenlikningen med Saudi Arabia og Mongolia skjønner jeg ikke. Også bittesmå bygder har mottaksapparater for flyktninger. Flere av dem er knakende gode på integrering, og veileder flyktninger systematisk på hva det vil si å være nye i Norge. Vet du at baksnakking, spytting og kommentarer er det som får flyktninger til å flytte fra bygdene? Eller flytter de av samme grunner som andre, for å finne jobb og ta utdanning? I følge denne ser det ut til at det er det siste + at mange ønsker å bo nære familie og egne landsmenn.
![]() |
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Flyktningekatastrofen og det langsiktige perspektivet
For bygde-Norge er selvfølgelig fylt opp med bedehuskristne. Med mindre dere har belegg for slike påstander, synes jeg dere kan droppe å skrive det, for det oser av fordomsfullhet. Jeg trodde folk i byene ikke hadde fordommer jeg?
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
Haha, det trodde ikke jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flyktningekatastrofen og det langsiktige perspektivetEg trur ikkje flyktningar rømmer frå bygdene fordi dei blir spytta på eller baksnakka. Det er minst like mange rasistar i byane. Der klarar rasistane i større grad å utøve trakassering i skjul også. På bygda blir det meir synlig slik at fleirtallet som ikkje er slik kan korrigere dei.
![]() |
#5 |
This is normal!
|
Det finnes bygder der det er 10-20 min. med buss til nærmeste moské. Ikke ulikt Oslo eller andre store byer.
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hæ? Hvorfor det?
![]() |
![]() |
#7 |
Ser lyst på livet
|
Det finnes nordmenn som faktisk er bønder, og om det er penger som er grunnen til at man kvir seg for å ta inn flyktninger, så tror jeg faktisk at mange flyktninger er i stand til å klare seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Nå syns jeg du leser meg med alvorlig såre tær, og jeg syns du kan prøve å bruke litt mer velvillige øyne, selv om du vet at jeg ikke er spesielt glad i utvalgte steder i bygdenorge.
Det jeg egentlig hadde tenkt til å bruke tid på i stedet for å svare på stråmannargumentasjon, var å be folk lese Morgenbladet i dag, som både har fulgt en flyktningfamilie hele veien fra Hellas til Sverige, og en kronikk om hva bosetting av flyktninger gjør med kommunene i Norge, store som små.
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
. Dette! Jeg har for øvrig bodd nesten halve livet mitt i bygda, og har fremdeles til gode å bli spyttet på.. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|