Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?
Det er mest synd med utebassenget på Tøyenbadet, ja. Og jeg skjønner at for de aller nærmeste naboene kan bråket bli påtrengende.
Men ellers tror jeg en del kanskje ser for seg noe litt annet enn vi som bor her, og jeg må bare få kommentere at det er mange utearealer som ikke er avstengt, og andre parker og lekeplasser ikke langt unna; det er ikke som om området festivalen er på er det eneste friarealet/grøntarealet i området, eller som om barna på Tøyen ikke har andre steder å leke i denne perioden.
Det er ellers også ganske mye støy i nærområdet til vanlig - her vi bor, har vi ring 2 rett utenfor soveromsvinduet vårt, med mye trafikk og forholdsvis ofte folk som er ute og roper og gauler langt på natt langs gatene. (Ikke under Øya; publikum stikker inn til sentrum i stedet for å henge rundt her, er erfaringen.) Man er litt mer vant til den typen bråk på kveldstid her enn mange andre steder, tror jeg. Jeg mener ikke å påstå at det ikke finnes folk som plages av det eller har problemer med barnelegging på grunn av det, men det følger litt med territoriet når man bosetter seg så midt i som det vi har.