Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt og er veldig glad ingen begynner med noe sånt i mitt nabolag. Hadde jeg bodd i området ville jeg ha gjort alt jeg kunne for å legge ferien min til denne perioden, men vi snakker jo om nesten tre uker her da og det er mye! Å forstyrre dagliglivet til folkene i området i en så lang periode for noe som ikke er nødvendig synes jeg er helt uakseptabelt.
Men du bor kanskje ikke i indre bystrøk heller? 
Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.
Jeg leste nettopp leserinnlegget og tenkte at hun sutrer og overdriver. Det kan umulig være like fælt og plagsomt 3 uker i strekk når festivalen varer 4 dager, og det bør tåles at ting foregår i nabolaget. Særlig når man bor så sentralt. I tillegg så må det jo være feil at de lokale kafeene ikke får et lite oppsving når det plutselig velter inn haugevis av folk i nærområdet.
Nei, det er slett ikke all opprigg og nedrigg som er like støyende. Det er ikke BANGBANGKLÆNKBRUDKRIIIEEKBANG! i timer i strekk, liksom. Ganske mye er bare lyden av mennesker. Ei heller er all musikken like høy, siden scenene er plassert rundt omkring på et ganske stort område, og alle høytalerne vender vekk fra de nærmeste blokkene. Er man på jobb er det ganske mye rigging man slett ikke hører.