Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Storforlangende innvandrere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-15, 00:20   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storforlangende innvandrere?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg kommer her litt på etterskud, men vedr. utlendinger på sykehus: jeg stusser hver gang over at jeg må betale for ting så som plaster, billeder, o.l., på samme måte som jeg blir irritert når et dyrt hotell tar seg betalt for tilgang til internett. Det er ikke selve beløpet som er problemet (for meg, som har god inntekt), men det at det virker så smålig når man først har "offentlig helsetjeneste".

Sønnen skulle på skadestuen med forstuet ankel nå i sommerferien, og egenandelen kom på i alt litt over 1000 kr (han betalte for billede og krykker da han dro, og jammen kom det også en regning for egenandel på konsultasjonen i posten en uke senere). Det var også litt surrealistisk å la jordmoren lete etter mine selv medbrakte bind rett etter at jeg hadde født.

Så jeg skjønner godt de som nøler med å spise sykehusmaten som de får servert, fordi de lurer på hva sykehuset tar seg betalt for det ved checkout.

Det er jo merksnodig system for alle og enhver det, men det er jo likefullt synd de gangene utlendinger føler det som en grov diskriminering fordi de tror at nordmenn ikke betaler.

Og da er det vårt ansvar å informere skikkelig på forhånd tenker jeg, så får de heller være med resten av gjengen og irritere seg likt med resten liksom.

Gammel 11-08-15, 09:37   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storforlangende innvandrere?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jo merksnodig system for alle og enhver det, men det er jo likefullt synd de gangene utlendinger føler det som en grov diskriminering fordi de tror at nordmenn ikke betaler.

.

Det er egentlig litt morsomt, som en liten digresjon, at enkelte nordmenn irriterer seg over utlendinger fordi de tror de får så mye mer enn nordmenn av det offentlige, og så irriterer enkelte utlendinger seg fordi de tror nordmenn får så mye mer enn dem av det offentlige.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.