Sv: Hva er ditt absolutte favorittplagg?
Yndlingsplagg. Hm. Det går litt på rundgang. Jeg har alltid minst tre sorte cardigans, men det er mer av fornuft enn fordi det er en favoritt. Jeg har et skjørt i afrikansk stoff som jeg er veldig glad i. Det er egentlig en del av et zambisk festplagg, men blusen er litt too much med masse digre rysjer på skuldrene. Skjørtet er helt enkelt i klassisk fasong, og med ganske crazy mønster. Det bruker jeg mye, hele året. I tillegg har jeg to klassiske tweedjakker - en tykk til sen høstbruk, og en tynn som jeg brukte omtrent i hele juni.
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg har en kjole kjøpt på Lindex (av alle steder) som jeg er i ferd med å slite ut. Jeg tror aldri at jeg har slitt ut en kjole før. Det rare er at den ble kjøpt inn til et veldig avslappet julebord jeg skulle på, og jeg tenkte at jeg kom til å bruke den 2-3 ganger til slikt bruk. For, som min mann sa første gang han så den, så "er det relativt mye av den". Men jeg fikk helt utrolig mange komplimenter for den, og julebordsfolket overtalte meg til å tro at den kunne fungere som en litt fin hverdagskjole. Og det har den gjort - til gangs.
Nå hadde det jo vært fint å legge inn et bilde av den, men det finner jeg altså ikke.
Den med blomstene? Er den fra Lindex? Jeg var sikker på at det var en ganske dyr kjole! Den er så nydelig i stoffet og utrolig kul i mønsteret. I tillegg så kler du den skikkelig godt.
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
(Og Olabukse husker jeg at jeg så på som et gammeldags og merkelig ord allerede da jeg var barn, på søttitallet. Har alltid sagt dongeribukse, men kan sikkert skrive jeans i visse sammenhenger.
Haha, jeg syns dongeribukse høres skikkelig gammeldags ut. Det er sånn farmor sa.
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Tipper det til en viss grad er dialekt, ja. Passer liksom bedre med tjukk L?
Ja, det må sies med tjukk L. Sikkert en dialektgreie, og et vanlig ord i Oslo, i allefall. Jeg sier både olabukse/jakke og jeans(-jakke).