Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2015

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-15, 12:42   #14
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2015

Sommerlesing!

Kate Atkinson: Life after life Jeg oppdaget Kate Atkinson på slutten av nittitallet (before it was cool... ...altså før Toffen oppdaget henne ) og har lest alle bøkene hennes. Jeg elsker tonen i bøkene hennes, og de litterære grepene i denne gjør virkelig det meste ut av den.

Helen Fielding: Mad About the Boy. Bridget Jones er tilbake, og er nå aleinemor og prøver seg på nettdating. Den er lett underholdende, tidvis morsom, tidvis litt sår, og slutten føkkings irriterende!

Sarah Waters: The Paying Guests. Den var helt grei. Jeg liker tidsbildet. Men hvorfor finner aldri Sarah Waters tilbake til plot twistene fra Fingersmith?

C.J. Sansom: Dissolution. Den første i Shardlakeserien. Researchen, den historiske nøyaktigheten (bortsett fra et par ordvalg som skurret), detaljene - veldig, veldig bra. Plotet synes jeg var helt ok. Det er noe litt enkelt og gammeldags over det, når morderen blir avslørt så faller alt på plass, ingen flere spørsmål eller "vent, hæ, hvordan..." og febrilsk blaing tilbake i boka for å skjønne ting. (Dessuten har jeg ved å lese denne oppfylt kravet om at minst en av ti bøker jeg leser må være av en mannlig forfatter. )

Victoria Hislop: The Sunrise. Denne mangler koblingen til nåtiden fra The Island og The Return. Jeg liker egentlig sånne vekslinger fram og tilbake mellom nåtid og fortid, men denne kompenserte ved å omhandle en konflikt som fortsatt ikke er over. Jeg likte persongalleriet! Slutten ble litt vag, men absolutt verdt å lese!

Tendai Huchu: The Hairdresser of Harare. Sikkert enda morsommere å lese når man kjenner byen Harare, på samme måte som det er morsommere å lese No 1 Ladies Detective Agency når man har bodd i Gaborone (og jeg har bodd i begge byer), men jeg tror denne er morsom uansett, altså. Ingen stor litteratur, ganske lettlest, et godt bilde av nåtidens Zimbabwe og et viktig tema - samtidig som det altså er en veldig lettlest og lite dyster bok.

Sist redigert av Acsa : 03-08-15 kl 13:21.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.