Sv: Har du latt håret bli grått?
Opprinnelig lagt inn av Strå, her.
For meg virker det som om selve hårstråene mine også har endret karakter, dette har jeg ikke googlet altså. Resultatet er i hvert fall at for min del er håret enklere å stelle enn det har vært siden pubertetet, det virker luftigere også. Mulig jeg bare er supergod på selvbedrag, i så fall vil jeg ikke korrigeres på dette området i hvert fall. 
Mitt hår er veldig ulikt det det var før det ble grått. Jeg vil anslå at 50% av hårstråene mine nå er hvite (for vi snakker skikkelig hvitt og ikke grått her, ja!) - og håret oppfører seg ulikt, strukturen er noe stivere og volumet større.
I og med at jeg var helt mørk, så har jeg blitt helt nødt til å forholde meg til at jeg blir stadig mer grå, for å bare fortsette å farge det ville vært en katastrofe. Jeg har fått andre farger i ansiktet, jeg er lysere og mykere på en måte og å skulle farge håret like mørkt som jeg en gang var ville vært veldig lite pen. Jeg ville sett ut som jeg gikk med lue!
Jeg har skrevet det før, tror jeg, men det er verdt å gjenta. Jeg måtte gjøre et valg på hvordan jeg ville endre hårfarge på et tidspunkt og følte at det var vel så naturlig å velge gråspettet som å skulle bli lysere brun. Dessuten ville det vært veldig dyrt å vedlikeholde, jeg klipper meg ca hver 5. uke og ville måttet farge håret hver gang. Jeg er dessuten veldig fornøyd og får mye komplimenter for håret og for valget mitt.