Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Beinmargsdonasjon - hvordan er nå det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-15, 01:43   #12
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beinmargsdonasjon - hvordan er nå det?

Jeg snakket med blodbanken i forrige uke, og fikk vite at det ikke lenger er krav til at man er registrert blodgiver for å bli registrert som beinmargsdonor. Dermed kan jeg nå registrere meg som beinmargsdonor selv om jeg fortsatt (pga. piercing) ikke kan gi blod. Dette gjelder da også alle som ikke ønsker å gi blod fordi det er upraktisk, langt til blodbanken, travel hverdag eller andre grunner som gjør at man ikke ønsker å bli blodgiver.

Jeg oppfordrer dermed alle som ikke er diskvalifisert av helsemessige (eller andre uforanderlige) grunner til å registrere seg som beinmargsdonor. Sjansen for at du noen gang blir match for noen er liten, men skulle om du blir det, så kan nettopp din beinmarg være livsnødvendig for å redde et liv.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.