Sv: Gi blod!
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Gir så ofte jeg kan. Venter bare på å bli frisk så jeg kan gi igjen. Skulle gitt i mai men har vært syk siste 4 ukene. Noen som vet hvor lenge man har karantene etter pencilinkur?
2 uker etter avsluttet kur.
Opprinnelig lagt inn av Anda, her.
Jeg gir når jeg får sjansen, men får stadig karantene av diverse strenge årsaker. Som jobbreise til Asia, akupunkturnåler satt av fysioterapeut og slike nokså strenge regler.
Og så kommer blodbussen til jobben, men nå har den ferie frem til september. Har booket time da, så får vi se om jeg får lov da.
Fysioterapeut er autorisert helsepersonell, så nå går nok det greit.
Opprinnelig lagt inn av star, her.
Har de fjernet 1/2-års karantenen etter akupunkturnåler nå? Var det som satte stopper for meg sist.
Men nå får jeg ikke gi pga medisiner. 
Karantenen er fjernet for nåler satt av autorisert helsepersonell. Akupunktør, naprapat, homeopat o.l. er fortsatt ikke innenfor regelverket og vil fortsatt gi 6 mnd karantene (idiotisk nok, da disse helt sikkert er flinkere enn meg som er autorisert helsepersonell, men aldri har satt en akupunkturnål i hele mitt liv!).
Og til alle som gir, har gitt, har tenkt å gi, gjerne ville gitt og ikke får lov: alle kan i hvert fall bidra ved å prøve å verve flere blodgivere! www.giblod.no
Lik dem på facebook, lik din lokale blodbank og spre det gode ord. Sosiale medier er et viktig vervemedium!