Sv: Charterferie
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Men kan det ikke være vanskeligere å unngå å bli overfalt av nordmenn som søker fellesskap fordi "man er fra samme land" når det ikke er så overdrevent mange av dem?
Jo, sikkert. Men om vi begge har valgt et relativt sært sted, så kan det jo tenkes at vi a) har samme forhold til å møte andre nordmenn på tur, og b) har noen like interesser og derfor er helt greit å drikke et glass vin med. 
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Ellers synes jeg det er veldig fint å bo i en annen kultur når jeg er på ferie, men jeg synes gjerne da at boform har mest å si. Store kjedehoteller i byer gir lite sånn opplevelse. Et bittelite enstjerners pensjonat i en storby i Midtøsten gav den opplevelsen, men hadde en standard de fleste nordmenn frykter.
Forskjellen er også stor på å reise 1 og 2 klasse med tog i mange land.
Ja, det er jeg enig med deg i. F.eks. møtte vi ikke noen andre nordmenn i Parga annet enn på bussen fra flyplassen, nettopp fordi vi hadde valgt et lite, lokalt hotell framfor turistmaskinen på andre siden av bukta. I Orlando er (var?) det jo ikke lov å leie ut hus som feriebolig i boligstrøk så man må nødvendigvis bo i et feriekompleks.