|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er vold?
Det er klart alle kan gjøre feil, men her lurer jeg også på vurderingsevnen til barnehagen. De sender vel ikke bekymringmelding de gangene ungen skrøner om noe som skjer i hjemmet, forhåpentligvis. De må vel vurdere litt selv også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Jeg synes det er utrolig rart å mene så mye om denne saken uten å vite noe som helst annet enn morens versjon. Det kan jo ha vært ti tusen ting som gjorde at de tok ungen på alvor denne gangen. Det som står i artikkelen er forøvrig at ungen hadde fortalt i barnehagen at han ble slått, ikke at han ble slått med et håndkle, om det gjør saken bedre. Dessuten så mente altså påtalemyndigheten at handlingen var vold - så jeg ser ikke hva barnehagen har gjort feil her (ut ifra hva vi vet). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Jeg har ikke sagt at jeg mener så mye om denne saken, men den er utgangspunkt for de spørsmål som stilles. Det er åpenbart mors versjon vi har, og derfor stiller jeg de spørsmålene jeg gjør. Men jeg skal innrømme at jeg undres litt og blir kanskje litt bekymret over de vurderinger som er gjort og framgangsmåten, som virker å være langt mer traumatiserende for barna enn selve episoden som førte til dette. Jeg undres også over ressursbruken når man hører om alle de bekymringsmeldingene som ikke blir fulgt opp godt nok. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Mitt generelle inntrykk er jo at bv oftere henlegger bekymringer enn at det tar dem videre, så et tyder jo på at barnehager og andre har lav terskel for å melde bekymring. Og der skal de jo ha. Det er ikke barnehagen som skal vurdere om det er grunn til bekymring.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tenker også at barnehager neppe sender bekymringsmeldinger sånn uten videre og heller vel mer til at det var mye mer alvorlig enn hva mor legger det frem som.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|