Sv: Myhregaaden hotel- Stavanger
Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.
SAS Royal er helt OK - heller det enn Atlantic. Jeg liker allikevel best Clarion Hotel Stavanger, eller Scandic Stavanger Park. De ligger i sentrum, men ikke akkurat midt i gatene. Tar bare noen minutter å gå. Veldig fine rom, og deilig frokostbuffet. Husker vi var litt skuffet over frokostbufféen til SAS Royal, men den kan jo ha kommet seg (for øvrig fine rom der også).
Jeg vil også anbefale en tur i Østervåg. Sentrum er ikke så stort at du ikke rekker gjennom dersom du har litt tid til rådighet. Om du allikevel er i Østervåg hadde jeg tatt en tur innom Kanelsnurren - bakeri med deilig bakst.
Hæ? Hvor er den? Aldri hørt om.
Jeg har gjenoppdaget det Le Café francais. Jeg lot være å gå der i mange år fordi det dukket opp så mye nytt og fancy. Den franske kafeen er langt fra fancy, men den har ferske baguetter med deilig pålegg, varme eller kalde, ordentlig cafe au lait og en sitronmarengspai til å dø for. Og det er billig der. De ekspederer deg gjerne på fransk, madame, og de kan være litt sære, men er egentlig veldig ok innerst inne. Et perfekt sted å ta med ungene, siden man ikke blir ruinert av at alle spiser og drikker kakao, som på andre kafeer.
|