|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unge utenfor arbeidslivet - NAVereVi har det litt for godt her i landet. Og vi har hatt det slik lenge. Sånn i makroperspektiv skulle vi nok hatt en krig snart, hatt nød og sult noen år. Da hadde vi trengt samhold og fellesinnsats, og kunne fostret en generasjon av "de som bygget landet".
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Unge utenfor arbeidslivet - NAVere
Ja, men jeg tror ikke vi trenger en krig. Vi trenger litt innstramminger i velferdsstaten. Behovsprøvd barnetrygd og et lite kutt i sykelønnsordningen, er tiltak jeg ønsker hjertelig velkommen. Pengene burde gått til tyngre innsats for barn og unge tidlig i løpet, ikke sporadiske og dårlig fungerende tiltak for store unger med årevis med motgang og nederlag i ryggsekken. Og selvsagt "arbeid for trygd" for slike typer som han i HI. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Ja ok, god plan B.
|
|
|
#4 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Men tror du det er barn av curlingforeldre som er de som dropper ut? Tror du ikke det heller er barn av foreldre som ikke bryr seg allverdens? Evt. barn av foreldre som har slitt mye i lavtlønnet, hardt kroppsarbeid og som ikke ønsker seg samme hverdag, men ikke har fått verktøyet til å komme seg videre?
Ja, det tenkte jeg også.
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Der er jeg uenig. Det er viktig at barnetrygden er en universell ordning, blant annet pga. det som står her:
Dette ser man i USA som har et (mener jeg) håpløst velferdssystem som favoriserer de rike.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|