Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-15, 01:54   #121
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg kjørte gjennom Holmestrand og Tønsberg også på 17 mai. Stort sett alle vi passerte så kalde, sure og stressa ut.

Absolutt alle menneskene jeg møtte i Tønsberg var bare blide og hyggelig, så det jo synd at du opplevde det motsatt.

Vi startet dagen rolig her hjemme, Far dro på jobb før seks siden han hadde vakt.
Jeg smurte matpakke og pakket en liten veske med ullteppe, mat og drikke. Vi var i spruteparken ti over åtte, og var veldig tidlig, men en vennefamilie kom samtidig.
Frokost i parken, kransenedleggelse og tale. Så var det å følge ungene til oppstillingsplassen lenger nede i byen. Salutten gikk klokken ti og da gikk barnetoget.
Jeg så hele toget sammen med gamle venner( på fast plass i byen) og etterpå gikk vi til en restaurant hvor vi har vært i hver 17.mai siden 1989. Der kommer nye og gamle venner innom før det er videre til neste post på programmet.
Ungene kom når talen for dagen var ferdig, og de rakk is og kake før vi kjørte hjem for å varme lapskaus til eventuelle gjester som dukker opp før og etter ulike aktiviteter. Noen dro og noen kom i noen timer, ungene dro ned på skolen( de slipper å gå i toget som går rundt i gatene her, om de ikke har lyst) og kom hjem med premier og var fornøyde med dagen.

Litt over ti kjørte vi alle fire ned til byen igjen for å se fyrverkeriet klokken 23, noe som også er blitt en tradisjon.

Ikke noe stress, ikke noe mas, bare kos og hygge som er viktig for store og små.

(Det hender det blir litt stress 16. Men det er selvfølgelig fordi jeg tror at alt går mye raskere enn det i virkeligheten gjør, men både kjole og jakke ble ferdig sydd og symaskinen ble ryddet bort før det ble noen timer søvn)

Gammel 19-05-15, 02:57   #122
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Liker:
Leke sammen med barna!
Spise god mat.
Gruse svigerfar i spikre og sagekonkurranse
Det å ta av skoene etter en lang dag. Tror faktisk det kan sammenlignes med sex

Liker ikke:
Korps.

Gammel 19-05-15, 06:51   #123
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker 17. mai veldig godt og legger opp til en feiring med på fokus på glede, ikke stress. Vi deltar på det vi har lyst til. Likevel er en slik dag når man har et sykt barn i huset bare nok et bevis på hvor annerledes livet blir, så i år (som de siste tre årene) har jeg vært skikkelig lei meg i etterkant.

Gammel 19-05-15, 08:20   #124
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker 17. mai, jeg.
Joda, litt stress og styr da vi har speidere (bare to speidere nå... ) og speidermann som skal være med på flaggheis klokka 8. Det er tidlig! Litt kjørevei har vi også men det går. Og så STOLT jeg blir når jeg ser flagg og speiderskjorter og mine unger er finest i verden. I år hadde vi en som skulle være med på Amatørteaterets oppsetning ved Eidsvollsbygningen og han skulle leveres 9.30 så da fikk vi litt spennende logistikk der. Det gikk, det også. Nydelig på scenen var han, med masse energi!

En pause midt på dagen for å spise middag hos foreldrene mine, koselig og fint, og så var det videre til russetoget - eldstesønn er russ i år og joda, han og alle vennene hans som jeg har blitt så uendelig glad i var både småfulle og høylydte men så skjønne - og jeg er så STOLT av den vidunderlige sønnen min som plutselig har blitt stor!
Masse klemmer fikk jeg av alle og lillesøster på seks år ble båret rundt på rundgang av happy russ. Hun hadde det strålende!

Så joda - fin dag!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 09:52   #125
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det fint på 17. mai, registrerer at mange skriver om at de har det fælt denne dagen, og det er jo ikke hyggelig. Men om man ikke har forpliktelser via barna, så må man vel heller ikke gå ut, om det er selve maset og rammen rundt man misliker?

Synes likevel det er veldig trist med de som skulle ønske de hadde noen å feire med, men som sitter alene. Det burde kanskje vært noen arrangementer lik de alternativ jul oppleggene? Om jeg ikke hadde barn kunne jeg likt å brukt dagen på noe slikt. Skal nevnes at jeg er over snittet glad i alt som oser av festligheter, det være seg jul, påske, Halloween, 17. mai, st. hans, svensk midtsommer og hva har du. Jeg er all in!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 09:56   #126
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel akkurat det som er problemet for mange, emm, at de har mye forpliktelser ift barna. Og det er vel også det mange sier at de misliker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 09:57   #127
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er vel akkurat det som er problemet for mange, emm, at de har mye forpliktelser ift barna. Og det er vel også det mange sier at de misliker.

Ja, det er jo kjedelig når man føler det slik. Men vips, så er den epoken over.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 09:58   #128
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Det å ta av skoene etter en lang dag. Tror faktisk det kan sammenlignes med sex

Det er det samme med bunad.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:33   #129
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var helt sikker på at jeg fant igjen feil sko da jeg skulle hjem sent på kvelden. Mine passet jo fint om morgenen, men var minst ett nr. for små ved leggetid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:57   #130
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes dagen (og forberedelsene til den) er stress og mas. Altfor mye må og burde. Vi legger stadig terskelen lavere. I år var vi avgårde og så ungene i toget (som heldigvis er lokalt, vi slipper styret i byen), og var med på deler av arrangementet skolen alltid har etter toget. Så dro vi hjem og tok det helt med ro. Vi pleier ofte å grille, men været var ikke helt med oss.
Vi har slutta å dra til byen for å se russetoget og delta på det som skjer der utover ettermiddagen.

Gammel 19-05-15, 18:42   #131
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

I år syns jeg faktisk det var litt pesete, og det er jeg litt lei meg for. Jeg er i utgangspunktet fryktelig sliten av hverdagen for tiden, og tror det gjorde at det ble slik.

Er jeg like sliten neste år blir det buffét på hotell, og ikke familiemiddag hjemme i alle fall.

Her er vi ikke på noen stor felles middag hverken ute eller hjemme. Det blir litt pølser og småtterier på ulike arrangementer, og så fikset vi oss pizza da vi kom hjem på kvelden

Jeg har i grunn bestemt meg for «lavterskel» 17.mai, der jeg ikke tenker på andre ting enn å tilfredsstille barna. Og for de er det mer enn nok med litt skole, aktiviteter, lek, tog, is og moro.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 20:14   #132
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi kjører så lavterskel 17.mai som mulig, men det blir allikevel litt stress da man skal rekke barnetoget som starter tidlig, så på skolen for leker og kake (i år og neste år er vi med og arrangerer og da er det litt mer stress), så er det normalt sett litt tid før vi skal dra til nabobyen for at LilleVenn skal delta i folketoget. Og så vips er klokken 18 og det har gått i ett hele dagen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-15, 07:24   #133
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg varierer mellom "Tolerabelt" til "Stressende og kjedelig"

Jeg blir ikke spesielt rørt eller synes det er en fantatisk måte å feire en nasjonaldag på, jeg synes derimot det er på kanten selvforherligende og lite inkluderende.

Jeg har en mann som lenge har syntes det samme om 17.mai, og det har gjort at jeg har sett dagen litt mer utenfra. I år var det første gang han sa at han gledet seg litt! (Bare synd det ble 6 grader, regn og vind. )

Jeg tror slett ikke vi er så rause og inkluderende som vi liker og tro. Mange av oss er opptatt av å verne om mitt og vårt og gjøre våre tradisjoner vi har gjort " i alle år", og mange har veldig sterke meninger om hva som er " riktig" og hva som er "feil" på dn slik dag.

Selv har jeg mange fine minner om 17.mai som barn, og det gjør at jeg har et positivt forhold til dagen. Men jeg har ikke vanskelig for å se at det kan oppfattes lite inkluderende for folk som er nye på et sted, som ikke er som røkla.

Og apropos :

http://www.aftenposten.no/nyheter/--...n-8027885.html

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-15, 10:06   #134
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ikke spesielt begeistret for 17. mai før jeg fikk barn. Vi pleide å arrangere frokost for venner (de som ville komme var invitert, det var veldig lavterskel og hyggelig), men ellers var det ikke en spesiell dag for meg.

Etter barn, spesielt etter jeg fikk skolebarn, så liker jeg dagen godt. Jeg syns det er hyggelig å ha noen å se etter i barnetoget, jeg liker arrangementet på skolen, som egentlig er både lavterskel og inkluderende - det er alltids noen å snakke med og sitte med. Og på ettermiddagen er det hyggelig å kunne invitere hjem, på noe enkelt, som innebærer at folk kan skifte ut av bunaden, og barna kan få sitte som små slakt foran TVen mens vi voksne skravler.

Men at det kan oppleves som en ensom dag, det skjønner jeg godt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-15, 10:10   #135
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Liker ikke:
Korps.

HVA??? Joda, sikkert mange som er enig med deg, men helt ærlig: 17.mai tog uten marsjer?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-15, 10:54   #136
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enhver høytid eller festdag kan vel føles ensom, om man ikke har noen å feire med? Jeg syns ikke akkurat 17. mai er i noen særstilling der, da er man jo tross alt ute i motsetning til absolutt alle andre festdager og høytider, hvor man burer seg inne med familien sin.

Men jeg er sikkert farget av at vår familie alltid har hatt åpent hus, jeg syns det er fint at alle skoler og nærmiljøer har åpne arrangementer og at folk er ute og greie med hverandre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-15, 12:40   #137
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg DØR i føttene etter ca 10 minutter hver eneste 17 mai. Klarer ikke finne bunadssko som passer foten min. Klarte unngå joggesko i år da, men det var kun fordi jeg dro hjem og tok av bunaden i 15-tiden. Før det var det mest ståing og sitting.

Ellers så storkoser jeg meg! Flott tradisjon!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-15, 12:47   #138
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Enhver høytid eller festdag kan vel føles ensom, om man ikke har noen å feire med? Jeg syns ikke akkurat 17. mai er i noen særstilling der, da er man jo tross alt ute i motsetning til absolutt alle andre festdager og høytider, hvor man burer seg inne med familien sin.

Men jeg er sikkert farget av at vår familie alltid har hatt åpent hus, jeg syns det er fint at alle skoler og nærmiljøer har åpne arrangementer og at folk er ute og greie med hverandre.

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er det at man ikke har noen å feire med. Men at mange har veldig sterke meninger om hva som er riktig og feil på en sånn dag, ikke de og de flaggene i toget, ikke den talen om homofili på en sånn dag ( ) , toget skal ikke gå den ruten, de skal ikke være her, heia oss nordmenn .

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-15, 13:19   #139
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, jeg ser den. Men jeg ser jo også at dette er i endring. Det er ikke like mye bråk om flagg i barnetog lenger, og andre mørkebrune krefter blir slått hardt ned på. Og det er altså den eneste dagen vi går ut og er sammen med alle andre i felleskap. Jeg opplever ikke noen mørkebrune krefter i sving verken i taler eller utrykk i Oslo, og skulle det skje hadde det blitt slått kraftig ned på.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-15, 13:50   #140
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med flagg i toget er da en utrolig oppkonstruert problemstilling. Alle bruker jo og vil bruke norske flagg, jeg har aldri hørt noen talsmenn for innvandrere si at de ønsker seg noe annet? Bruduljen på Sunnmøre var jo bare en oppblåst misforståelse.

Og jeg liker at alle har den festdrakten/pyntingen de liker best selv! Sari, bunad, hijab, fantasidrakter, rene jeans, smoking...

Og arrangementene er åpne og for alle.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.