Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
- at vi ikke bor i Oslo; det barnetoget hadde drept all livsglede hos meg måneder i forkant.
Det er jo det beste ved hele feiringen! Jeg syns toget i Oslo er helt magisk, der de går, skoler fra vest og øst og nord og sør, helhvite og langt fra helhvite og med blanding, bunader og hijaber og kofter og sarier og svenskedrakter, småtasser som går sitt første tog og er storøyde og hoppeloppete, og mer eller mindre stivpyntede store, tøffe ungdommer som også går med flagg og roper hurra, og vinker til stortingspresidenten som står mutt putt alene ute på balkongen sin og så går til slottet og vinker til kongen! Det er jo helt nydelig! Jeg har gått selv med barna noen år (som FAU-rep), og jeg har stått og ventet på dem andre år. Begge deler er fint. Og veldig enkelt, syns jeg. I år sa vi ha-det-bra i det de steg inn i bussen etter skolefrokosten (som begynte 9, ganske sympatisk, syns jeg), så tuslet vi hjemom og slappet av litt, tok på varmere klær, tog banen til byen, ventet 10 minutter før de passerte oss, vinket og ropte hurra, tuslet til Rådhusplassen og traff gamle kjente på veien, plukket opp glade barn, tok t-banen hjem. Veldig lite stress!
Opprinnelig lagt inn av Neket, her.
Men sånn ellers, det eneste jeg ikke liker er at vi må opp så tidlig. Ungene går rundt Skaugum, og må stå klare og pyntet på bussholdeplassen ti over halv sju. Det er tidlig på en fridag altså.
Det er tidlig uansett dag!