|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?Det er forskjell på tuja. Jeg liker ikke tuja Brabant, som er billigtujaen. Jeg liker ikke den rufsete formen på den. Tuja Smaragd, feks. har en mye mer strømlinjet vokseform, og jeg syns den er penere. Den koster mer. En annen grunn til at jeg ikke liker tuja, er at den ikke er så samarbeidsvillig ved klipping - den må klippes jevnlig, ellers blir den stygg med bl.a. "Hull" i hekken. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?
Dette forklarer nok hvorfor jeg ofte synes at tuja er så stygt. Mange velger tuja fordi det er et "kjapt" og billig alternativ når man trenger en hekk, og så tenkte man ikke på at den trenger en del jobb for å holde seg fin. Tuja-hekk som er godt klippet kan være fint. Tuja sammen med andre busker som en samplanting kan også være fint. Og på kirkegårder er det finfint. (Men jeg skjønner ikke at man vil ha den kirkegård-looken i hagen, da).
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?
Frøene inni bærene er giftige for mennesker, jo. Husker jeg googlet i panikk en gang for et par år siden og fant ut at de i verste fall kunne påvirke hjertet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|