Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

GTA og alder

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-15, 01:17   #11
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: GTA og alder

Stå på, ikke gi etter! Det vanskeliggjør igjen for oss andre "strenge" foreldre!
Vi bør alle forsøke å rette oss mest mulig etter aldersgrenser.

Jeg HATER forøvrig all reklamen voldsspill, f.eks "Call of Duty" overalt. De er søkkrike på at millioner spiller det j&)$*& voldsspillet over hele verden, og reklamerer deretter. Gamestop har jo dekket alle vinduene med reklame for det føkkings spillet.

Vi hadde 5-klasse foreldremøte der en lærer (en gamer-lærer med 3 gamer-sønner....) forherliget slike fantastiske spill som CoD og GTA, fordi de var så råbra - MEN det var altså mye vold. Og at nå kom tiden fremover der veldig mange gutter ble gamere, og ville spille slike spill. Foreldrene måtte belage seg på å kjøpe gamer-pc til flerfoldige tusen for at de skulle være like kule som de andre i klassen. "Ikke la barnet ditt være DEN SISTE" som får gamer-pc eller få lov til å spille slike spill." Men man skulle respektere at andre hjem hadde aldersgrense, og ikke la andres barn spille slike spill i heimen. Jeg ble eitrandes sinna og synes heller vinklinga skulle vært mer rundt at vi voksne må stå sammen og være steile på dette. Ikke bli slepphendte når barna fortsatt er bare barn! Vi må slutte å være så saueflokk, vi må ikke glemme det etiske og moralske grunnlaget vi har, det må vi overføre på barna. Så jeg har alltid forklart at jeg hater skyting og at man skal drepe hverandre i spill, og "vist følelser" rundt dette. Nettopp for å markere at man må være litt bevisst.

Vi får lære barna våre i pressa situasjoner å si at "sorry, jeg spiller ikke sånne spill, jeg får ikke lov hjemme, muttern er dritstreng".

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.