Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-15, 14:51   #361
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Men jeg synes du burde prøve Atkinson, Candy. Jeg er helt frelst, gikk direkte fra Human Croquet (som jeg likte veldig godt) til A God in Ruins (den splitternye companion-romanen til Life after Life, som handler om Ursula Todds lillebror Teddy! ).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 09-05-15, 21:06   #362
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og da jeg kom til slutten var jeg plutselig "Hva? Slutt? Neste bok i SEPTEMBER?!?" - så litt fenget den åpenbart.

Spennende eller ei, serier som ikke er avsluttet må jeg prøve å lære å holde meg unna. Begynte på Wheel of Time i 2004, serien blei ferdig først i 2013. Vel verdt det, men likevel, det har vært flere sånne på meg.

Nå har jeg klart å starte på to bøker til i tillegg til "The Adventures of Sherlock Holmes" av sir Arthur Conan Doyle som jeg ikke er ferdig med:

• "Korrigeringer" av Jonathan Franzen (2001)
  • "Peter Pan" av JM Barrie (1902)
Hver ting til sitt bruk, men snart må jeg lære å lese max to bøker om gangen da. Sannsynligheten for det ligger vel på rundt regnet 5 %...

Strå er ikke aktiv  
Gammel 09-05-15, 21:21   #363
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, Toff, den er lastet ned og snikstartet på. Green er jo ikke akkurat langdryg, jeg er halvveis allerede. Lange flyturer er undervurdert.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 11-05-15, 00:48   #364
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Den ene pluss en av Jojo Moyes.
Akkurat ferdig med et helt halvt år av samme forfatter og Orkideens hemmelighet av Lucinda Riley.

Gammel 11-05-15, 14:34   #365
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Enheten av Ninni Holmqvist.

banana er ikke aktiv  
Gammel 11-05-15, 23:05   #366
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg leser for andre gang Få meg på, for faen av Helga Flatland.

Gammel 26-05-15, 00:07   #367
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men jeg synes du burde prøve Atkinson, Candy. Jeg er helt frelst, gikk direkte fra Human Croquet (som jeg likte veldig godt) til A God in Ruins (den splitternye companion-romanen til Life after Life, som handler om Ursula Todds lillebror Teddy! ).

Jeg er solgt.

Bombe.

- No. 4 -
Gammel 26-05-15, 00:09   #368
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er solgt.

Bombe.

Atkinson er vel omtrent nøyaktig det motsatte av Stoner.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 26-05-15, 09:48   #369
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo Nesbø: Flaggermusmannen

Ikke imponert foreløbig. Men så har jeg hørt at denne er hans dårligste også, da. Men jeg må jo starte i riktig ende.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 26-05-15, 12:01   #370
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser Blod på snø av Jo Nesbø. Kort bok men synes allikevel at den er skuffende lik tidligere bøker, og særlig Sønnen.. holder vel ut resten også..

Gammel 26-05-15, 12:05   #371
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Tenk at man har en supersympatisk hovedperson som man liker så godt, også bare heier man innimellom på at nå MÅ hun bare dø, slik at dette kan rettes opp .

Det er nydelig skrevet, og en fascinerende historie så langt.

- No. 4 -
Gammel 26-05-15, 12:07   #372
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Nettopp!

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 26-05-15, 12:18   #373
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det høres ut som en deilig antidote.

Jeg leser Natchez Burning, krim fra Mississippi. Tar for seg mye borgerrettighetshistorie, og er på en måte interessant i seg selv, men er litt kjedelig skrevet. Den er visstnok på mange amerikanske bestsellerlister og min amerikanske venninne leste den i fjor. Jeg fant ut at han hadde skrevet tre bøker før denne, og måtte derfor lese de først. Mulig jeg hadde likt denne bedre om jeg ikke gjorde det, nå er jeg lei av det forholdsvis enkle språket.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-05-15, 12:18   #374
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg leser ellers Elmore Leonard: Tishomingo Blues. (Justified-abstinenser. )

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 27-05-15, 12:57   #375
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Måtte ha en krimpause, leser Lucinda Rileys Jenta på klippen.

Gammel 27-05-15, 23:30   #376
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

The Julius house, av Charlaine Harris. (Bok 3 om Aurora Teagarden.)

Neste på listen er A song of ice and fire av George RR Martin. Første bok i GoT-serien.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 28-05-15, 14:36   #377
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Oppvåkning av Sharon J. Bolton. Uææk, vet ikke helt om jeg tør å lese for det handler om slanger... men prøver litt til.

Gammel 28-05-15, 21:05   #378
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Tenk at man har en supersympatisk hovedperson som man liker så godt, også bare heier man innimellom på at nå MÅ hun bare dø, slik at dette kan rettes opp .

Det er nydelig skrevet, og en fascinerende historie så langt.

Men hva var det for slutt? Faller det på plass i den som akkurat ramlet inn på Kindle - wait for it - A God in Ruins?

- No. 4 -
Gammel 01-06-15, 13:50   #379
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fortsatt ikke lært meg å lese en bok om gangen, så nå leser jeg "A Tale of Two Cities" (1859) av Charles Dickens og "Ninteen Eighty-Four" (1949) av George Orwell.

Sist jeg leste den siste var i 1984 og på norsk. Sannhetsministeriet er ikke alene om å gi ord nytt og forvrengt innhold, vi godtar lett at angrepskrig startes av organer som starter på forsvar.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 01-06-15, 14:09   #380
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Men hva var det for slutt? Faller det på plass i den som akkurat ramlet inn på Kindle - wait for it - A God in Ruins?

Slutten legger i hvert fall veldig opp til A God in Ruins, men jeg likte den før jeg leste GiR også.

Toffskij er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.