|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fellesgaver fra single og par, er jeg urimelig?
Det bør man jo, men man har vel et ansvar for å selv si i fra om det som er foreslått er over det man kan ta seg råd til?
|
|
|
|
#2 |
|
fri
|
Så klart. Og da er det jo fint om de som kanskje ikke tenkte så langt i første omgang, ikke blir sure... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Litt spesielt om man ikke forstår at en aleneforelder som regel har dårligere råd enn en husstand med to voksne syntes jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
fri
|
Jepp, gjorde det, men da fikk jeg bare kjøpe egen gave, og det var selvfølgelig helt greit for meg! Så det ordnet seg helt fint. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fellesgaver fra single og par, er jeg urimelig?Kjente at jeg ble litt sjokkert over siste innlegget....
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Vi har aldri diskutert hvordan vi gjør det sånn sett, men i både min og mannen sin familie har vi ikke tenkt på partnere som likeverdige gavegivere om man kan si det sånn. Eller jo. Det er jo jeg som orger gave i mannens familie også. Men der har det vært en selvfølge å dele på antall søsken. Derimot tar man jo hensyn til hvor god råd folk har og hvor mye de kan tenke seg å være med å betale. Selv om man faktisk har _råd_ til noe betyr ikke det at man faktisk har lyst til å bruke så mye penger.
|
|
|
#8 |
|
heimføing
|
Jo, men så er det ikke sikkert at alle som lever i tosomhet har forståelse for det. Bare fordi man (jeg) bor i en av landets dyreste byer, så er det enkelte som tror at jeg er millionær. Og ja, det er jeg, i gjeld. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|