Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fellesgaver fra single og par, er jeg urimelig?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-15, 10:35   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesgaver fra single og par, er jeg urimelig?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Ja, Tallulah, det er for så vidt det jeg også mener, at man bør snakke om sånt og ikke ta for gitt at alle har mulighet til å spytte inn like mye om man spleiser på ting.

Det bør man jo, men man har vel et ansvar for å selv si i fra om det som er foreslått er over det man kan ta seg råd til?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 10:39   #2
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det bør man jo, men man har vel et ansvar for å selv si i fra om det som er foreslått er over det man kan ta seg råd til?

Så klart. Og da er det jo fint om de som kanskje ikke tenkte så langt i første omgang, ikke blir sure...

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 10:41   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så klart. Og da er det jo fint om de som kanskje ikke tenkte så langt i første omgang, ikke blir sure...

Litt spesielt om man ikke forstår at en aleneforelder som regel har dårligere råd enn en husstand med to voksne syntes jeg. Du kan jo si at du betaler den summen de mener du skal betale, men at de da kan betale de dobbelte. Da får kanskje pipa en annen lyd.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 10:57   #4
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Litt spesielt om man ikke forstår at en aleneforelder som regel har dårligere råd enn en husstand med to voksne syntes jeg. Du kan jo si at du betaler den summen de mener du skal betale, men at de da kan betale de dobbelte. Da får kanskje pipa en annen lyd.

Jepp, gjorde det, men da fikk jeg bare kjøpe egen gave, og det var selvfølgelig helt greit for meg! Så det ordnet seg helt fint.

Gammel 16-04-15, 11:23   #5
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjente at jeg ble litt sjokkert over siste innlegget....

Du spurte om å få betale per hode og fikk beskjed om å ordne egen gave?

Gammel 16-04-15, 11:28   #6
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Kjente at jeg ble litt sjokkert over siste innlegget....

Du spurte om å få betale per hode og fikk beskjed om å ordne egen gave?

Jepp! Men det er selvsagt helt greit for meg.

Gammel 16-04-15, 10:55   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri diskutert hvordan vi gjør det sånn sett, men i både min og mannen sin familie har vi ikke tenkt på partnere som likeverdige gavegivere om man kan si det sånn. Eller jo. Det er jo jeg som orger gave i mannens familie også. Men der har det vært en selvfølge å dele på antall søsken. Derimot tar man jo hensyn til hvor god råd folk har og hvor mye de kan tenke seg å være med å betale. Selv om man faktisk har _råd_ til noe betyr ikke det at man faktisk har lyst til å bruke så mye penger.

I min familie er det forresten den single som har mest penger så det holder.

Gammel 16-04-15, 10:41   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jo, men så er det ikke sikkert at alle som lever i tosomhet har forståelse for det. Bare fordi man (jeg) bor i en av landets dyreste byer, så er det enkelte som tror at jeg er millionær. Og ja, det er jeg, i gjeld.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.