Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fellesgaver fra single og par, er jeg urimelig?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-15, 19:55   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesgaver far single og par, er jeg urimelig?

Men selv om man kun er "vedheng" i selskapet, så er man jo gjerne en like stor "utgiftspost" i selskapet, særlig om det er bevertning osv.

Skjønner at det er vanskelig å sette en helt eksakt grense her, når det gjelder gaver så avhenger det jo også av hvor god råd folk har.

En enkel løsning for single som føler at det blir litt urettferdig er jo selvsagt å ikke bli med på spleisegaver. :Rema1000:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 20:01   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fellesgaver far single og par, er jeg urimelig?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Men selv om man kun er "vedheng" i selskapet, så er man jo gjerne en like stor "utgiftspost" i selskapet, særlig om det er bevertning osv.
:

Jo, men størrelsen på en gave gitt til en venninne vil for meg være avhengig av relasjon og type happening, ikke forventet bevertning i et selskap. I et bryllup er det kanskje mer nærliggende å tenke på kuvertpriser, men det er jo en veldig formell setting.

Men enig i at hver situasjon vil bli vurdert individuelt. Og for å svare på det du egentlig spør om, nei, vi har ikke diskutert dette i venninnegjengene, men jeg registrerer at på bryllupsgaver så tar single det som en selvfølge at de spleiser med halvparten av summen et par bidrar med. Og for andre settinger, feks babygaver, så deler vi summen på antall venninner.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.