Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-15, 23:19   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det var det mest vage spørsmålet på forumet i kveld tror jeg.

Du får ta og gi dem passe med gjødsel, vann og lys da vettu.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvorfor tror du de holder på å dø? Og hva gjør du med dem nå, så man kan vite hva annet som er lurt? Hvor store/gamle? Priklet/pottet om? Står varmt? Kaldt? Vann? Lys?

Eg får presisere då.

Dei hadde det veldig fint heilt til eg prikla og planta dei over i dorullhylser. Eg hadde ni fine spirer i går ettermiddag men etter priklinga (eg brukte ein video eg fann på moseplassen.com som veiledar) ser dei ganske triste ut. I alle fall alle utanom to. Men om dei har fått for mykje eller for lite vatn og gjødsel og sol og varme og sånn ... eg veit ikkje. Eg flytta dei bort frå vinduskarmen med sol og over på kjøkkenbordet (men der kan dei ikkje bli ståande), i tilfelle dei fekk for mykje sol og varme i formiddag. Og så vatna eg litt meir. Men den største forskjellen er vel at eg har fjerna det plast-taket som held duggen på plass rundt dei. Men dei var for store til å stå inni den boksen, uansett.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
forkultivering, frø, hage, sådd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.