|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?For meg er det veldig rart å gi gaver til en ungdom uten at det er noe å feire, kun at en møtes til et middag- eller kaffebesøk. Gratulerer med hva da, liksom? At h*n nå kanskje snart har blitt voksen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?Jeg er enig med 007 her. Hvis en av guttene velger å ikke konfirmeres blir det feiring av 18-årsdagen godt og grundig i stedet. En stor fest våren det året han fyller 15 blir jo hverken fugl eller fisk om det ikke er som en del av et opplegg.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?Stor feiring av 18-årsdagen høres også fint ut.
|
|
|
#4 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?
Vår datter har valgt å ikke konfirmere seg, og vi har valgt å ikke invitere til selskap av redsel for at noen skal være kjipe. Helt greit at man ikke kommer, og at man ikke gir gaver, det er hun fullstendig på det rene med, men jeg hadde blitt lei meg om noen mente at det ikke var noe å feire. Eldstemann som konfirmerte seg er ikke hakket mer religiøs enn hun som nå lar være, så jeg forstår ikke helt at det var mer å feire... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?
Hva er det egentlig man gratulerer med når man feirer konfirmasjon da? Det er vel egentlig "ingenting" det også? Med unntak av de som konfirmerer seg som en aktiv del av utøvende tro.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|