Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jeg tror de fleste tilrettelegger fordi de ønsker at noen skal komme på middag.
Ellers så skjønner jeg ikke skrekken for å være sær. Virkelig ikke. De aller fleste spennende mennesker har særheter. Og man står stødigere om man innser sin egne særheter istedet for å bli sur når andre påpeker dem.
Du er helt klart mer sær enn meg i matveien. So what? Er det et krav at den som lager mat ska synes det er kult? Uansett, jeg er hundre ganger mer sær enn deg på andre ting. Om man innrømmer sine særheter og ikke gjør dem til store problem, så er det ikke noe negativt i det.
Jeg vil ikke si at jeg er redd for å være sær, for det har jeg alltid vært på ulike måter (vokste opp på et sneversynt sted, så det skulle ikke så mye til ). Men jeg innrømmer gjerne at jeg er redd for å bli sett ned på, basert på noe jeg selv mener at ikke er et så veldig ekstremt eller tullete valg (selv om jeg så langt ikke vet om noen som har samme grunn som meg til å ikke spise kjøtt).
Og altså: Selv om jeg ikke opplever mitt valg som et problem i seg selv, så synes jeg det er vanskelig å måtte snakke om valget mitt når jeg egentlig bare vil spise og ha det hyggelig.
Jeg var på arbeidsreise i forrige uke og det endte med at jeg følte meg beglodd og nedbrutt, det er vel sikkert derfor jeg ikke klarte å la denne tråden ligge, som jeg hadde tenkt.