Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg kjenner ingen vegetarianere som gir inntrykk av å være så rigid som det du beskriver i HI, så jeg er nok blant dem som ville stusset over kontrollbehovet ditt. Det du beskriver er mer i tråd med det jeg forbinder med cøliaki eller alvorlig matallergi, og det er jeg ikke vant til at folk krever i andre sammenhenger. Jeg måtte nok ha fått det forklart at du ville at maten skulle behandles på en slik måte; jeg hadde ikke skjønt det av meg selv bare fordi du sa du var vegetarianer.
Hadde du insistert på å få lage din egen mat når du var invitert på middag hos meg, så hadde du ikke blitt invitert på middag flere ganger, men du står selvsagt fritt til å tilberede din egen mat hvis vi lager mat sammen.
Det ville ikke falt meg inn og tilberede mat i andres hus. Men jeg ville spurt om innholdet og diskre lagt bort det med kjøtt.
Spørsmålet her er egentlig hvorfor folk man reiser på tur med
klarer å henge seg så enormt oppi en eneste setning:
Jeg fikser mat til meg siden jeg er veggis, synes det er mest lettvindt for alle parter.
Jeg var sikkert dum som gikk inn på grunnen når de spurte hvorfor vedr. spor av kjøtt under matlaging, oster, saus og buljong, godiser som synes vegetar men ikke er det.
Derfor er jeg ute etter teknikker der jeg får frem høflig at jeg fikser meg selv.
Jeg overlater matlaging og innkjøp med glede til dem som jeg vet har kunnskapen om det. Men her er det ikke vanlig med vegetarisk kosthold og mange tror at det innebærer å spise fisk og kylling. At all ost ikke er vegetarisk nekter mange å tro på.
Ja. Og de fleste synes at de som er veggiser er firkanta, sære og lite runde. Her i min krets ihvertfall. Og klarer ikke skjønne at -man ikke bare kan ta av skinka på baguetten.
Jeg får til stadighet høre at det er så vanskelig. Jeg sier så at jeg spiser det de andre skal ha bortsett fra kjøttet.
Derfor synes jeg det hadde vært så greit å bare fikse selv. Pga å slippe spørsmål og uffing.
Sist redigert av Trulte : 28-03-15 kl 17:38.
|