Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-15, 22:28   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna

Tja. Jeg krever at de bruker skallklær og ikke regntøy. Men jeg har heller ikke regntøy tilgjengelig. Jeg henger bare det i barnehagen som de kan bruke.

Opplevelsen min fra barnehagene jeg har jobbet i, og jobber i er at veldig mange ansatte kan lite om påkledning. Veldig mange er gammeldagse og stoler ikke på skallklær. Det er også ofte sånn at alle skal kles på det samme. Er det dress vær så skal dress på, uansett hva som henger på knaggen som kunne vert bedre. Er det regntøy dag så er det regntøy. Har noen bare skallklær kan man risikere at de bruker låneregntøy for regntøy skal på. Det skal ikke være rom for at barna skal oppleve forskjellighet.

Jeg personlig kler på det barnet har jeg ser som mest egnet. Vi bor i Bergen. Bomullsklær har aldri vert et alternativ i mitt hode. Har aldri opplevd at et barn har med bomullsbukse til utebruk. Sommerjakke i bomull kan forekomme og da brukes det på fine dager. Men jeg vet at jeg tilhører mindretallet i forhold til påkledning i barnehagen. Det er ofte samlebåndsprinsipp.

Jeg har vert i mange barnehager på mange avdelinger etter noen år som spesialpedagog og er mye det samme jeg ser over alt. Opplever noen innimellom som er mer nøye med påkledningen og det gjør meg alltid glad.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 22:33   #2
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna

[quote=Isolde;4191530]Opplevelsen min fra barnehagene jeg har jobbet i, og jobber i er at veldig mange ansatte kan lite om påkledning. Veldig mange er gammeldagse og stoler ikke på skallklær. Det er også ofte sånn at alle skal kles på det samme. Er det dress vær så skal dress på, uansett hva som henger på knaggen som kunne vert bedre. Er det regntøy dag så er det regntøy. Har noen bare skallklær kan man risikere at de bruker låneregntøy for regntøy skal på. Det skal ikke være rom for at barna skal oppleve forskjellighet. [/QUOT

Nemlig!

Gammel 27-03-15, 22:36   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Tja. Jeg krever at de bruker skallklær og ikke regntøy. Men jeg har heller ikke regntøy tilgjengelig. Jeg henger bare det i barnehagen som de kan bruke.
.

Men da er det vel i og for seg ikke noe krav, hvis ikke det er noe regntøy der?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 22:40   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Krever at de slutter å mase om å ta med regntøy da, og ikke bruker låntøy. De har gitt seg nå. Har hatt barn i barnehagen der siden 2009.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.