Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-15, 09:32   #341
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag?

Bakte kaldhevet brød i går - blir så saftig og fint

Leverposteien ble godkjent av 11-åringen - han er veldig smakkjenner og merker om jeg kjøper en annen salami enn han pleier... men sa det luktet så godt ovnsbakt leverpostei

Nip er ikke aktiv  
Gammel 15-03-15, 15:09   #342
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Bakte kaldhevet brød i går - blir så saftig og fint

Leverposteien ble godkjent av 11-åringen - han er veldig smakkjenner og merker om jeg kjøper en annen salami enn han pleier... men sa det luktet så godt ovnsbakt leverpostei

Så bra.

Jeg har bakt en veldig rar gluten- melk- og eggfri gulrotkake ... Spiselig er den jo, men jeg har smakt bedre.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 15-03-15, 16:48   #343
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

I dag ble det et par brett makroner før jeg dro ut på tur.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 15-03-15, 16:58   #344
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Makronproduksjon her også. Årets påskebakst.

Gammel 15-03-15, 18:10   #345
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har grove rundstykker i ovnen. Blir kveldsmat og lunsj i morgen.

Gammel 15-03-15, 19:35   #346
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Jenta vår har hatt besøk av en venninne i dag. De har laget eplemuffins.

Gammel 15-03-15, 19:39   #347
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Makronproduksjon her også. Årets påskebakst.

Oppskrift? Vanskelig?

Gammel 15-03-15, 20:04   #348
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Oppskrift? Vanskelig?

Jeg synes ikke det er vanskelig, jeg har liksom fått i fingrene hvor flytende/fast røra skal være.
Denne oppskriften er fin. Favorittfyllet mitt er 100 g fløte varmes opp, smelt i 200 g mørk sjokolade (jeg bruker kokesjokolade) og smak til med flaksalt.

Gammel 15-03-15, 22:32   #349
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Så bra.

Jeg har bakt en veldig rar gluten- melk- og eggfri gulrotkake ... Spiselig er den jo, men jeg har smakt bedre.

hehe... kjedelig når ting ikke blir så vellykket, synd å kaste også... av erfaring så kan det hjelpe på å lage "cakepops" for å redde det i land om det er en "tørr" kake, ved å tilsette noe sukkerfri syltetøy eller melkefri kremost og ha sjokolade du tåler rundt. Fått mye bra ut av det :P

Jeg har bare satt deig til kaldhevet brød i dag, som jeg skal steke i morgen

Nip er ikke aktiv  
Gammel 15-03-15, 22:39   #350
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Boller og prinsessekake.
20150315_153415.jpg

Guttemammis er ikke aktiv  
Gammel 15-03-15, 22:43   #351
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

hehe... kjedelig når ting ikke blir så vellykket, synd å kaste også... av erfaring så kan det hjelpe på å lage "cakepops" for å redde det i land om det er en "tørr" kake, ved å tilsette noe sukkerfri syltetøy eller melkefri kremost og ha sjokolade du tåler rundt. Fått mye bra ut av det :P

Jeg har bare satt deig til kaldhevet brød i dag, som jeg skal steke i morgen

Ja, det er liksom det. Det var mye arbeid å finrive de gulrøttene! Vet ikke om den egner seg så veldig til cakepops altså ... Den er ikke tørr, bare veldig tung og kompakt ...

frukt er ikke aktiv  
Gammel 15-03-15, 22:46   #352
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg faktisk bakt. Jeg har laget kanel og sjokoladesnurrer, og pizzasnurrer.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 15-03-15, 22:50   #353
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

I dag har jeg faktisk bakt. Jeg har laget kanel og sjokoladesnurrer, og pizzasnurrer.

Du har gått på en snurr rett og slett.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 17-03-15, 23:15   #354
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bakt solbærmakroner i dag.

Gammel 17-03-15, 23:19   #355
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

"Alle" baker makroner for tiden! Bare ikke jeg ...

frukt er ikke aktiv  
Gammel 17-03-15, 23:24   #356
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

"Alle" baker makroner for tiden! Bare ikke jeg ...

Ikke jeg heller. Om det er noen trøst har jeg faktisk heller aldri smakt det.

Gammel 17-03-15, 23:28   #357
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Jeg har smakt, men de var fra Lidl og smakte så som så ...

frukt er ikke aktiv  
Gammel 18-03-15, 06:42   #358
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Pita i går.
20150317_180551.jpg

Guttemammis er ikke aktiv  
Gammel 18-03-15, 07:14   #359
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke jeg heller. Jeg synes de ser veldig fine ut, men jeg synes ikke de ser ikke gode ut.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 18-03-15, 07:54   #360
Nip

Standard

Satt eltefritt brøddeig nå som skal stekes i kveld

Nip er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.