Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Jeg kan både skrive og motta langt mer personlige/sensitive meldinger enn "møtes kl 18", både på sms, messenger og mail. Og jeg tar det igrunnen som en selvfølge at venner og familie behandler disse på en ordentlig måte og ikke lar mannen, svigermor eller andre lese dem. Jeg tror de aller fleste jeg kjenner i det virkelige liv har samme forhold til sånt som jeg har, at det er privat. Dere som like gjerne bruker mannens telefon til å ringe og surfe, dere går vel ikke inn og leser meldingene hans?
Jeg låner innimellom telefonen til mannen min eller en av barna, eller en pc eller nettbrett, men har da aldri lest meldingene/mailene deres. Selvsagt ikke, det anser jeg som privat og det er like fjernt for meg som å rote i skuffene til datteren min eller å sjekke personlig post til mannen min. Jeg ville ikke likt det om noen av dem gjorde det med meg heller. Ikke noe vi har hatt behov for å diskutere noengang forresten, for oss er det bare helt uakseptabel oppførsel.
Jeg bryr meg forresten ikke så mye om hva vennene mine gjør med det jeg sender dem, det er ikke så inmari hemmelig så det er vel opp til dem å ta avgjørelsen om hva de ønsker å dele med hvem. Jeg skriver for så vidt ganske personlige meldinger, men jeg dør jo ikke hvis flere leser dem, jeg kjenner at jeg ikke gidder å tenke så mye over hvorvidt jeg skal bli litt fornærmet eller ikke.
|