|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan organiserer dere som har samborer/ektefelle økonomien? | |||
| Vi har fullstendig felles økonomi |
|
85 | 42,71% |
| Vi har felles regningskonto og separat økonomi for mat og eget forbruk |
|
18 | 9,05% |
| Vi har felles økonomi for faste utgifter og mat, men separat økonomi for eget forbruk |
|
78 | 39,20% |
| Vi har fullstendig separat økonomi |
|
18 | 9,05% |
| Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Jeg blir virkelig litt sånn
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt, og det trenger ikke være så strengt og mystisk. Jeg opplever ikke at privat betyr "superprivat", eller at en kode betyr at vi holder noe skjult for hverandre. Jeg lurer ikke i det hele tatt på hva mannen min holder på med selv om jeg aldri har spurt om kodene hans. Og det tror jeg er helt gjensidig. Det er aldri noe behov for å bruke den andres telefon eller pc rett og slett. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er ikke sånn at han umiddelbart har opplysningsplikt om koden sin dersom han f.eks. endrer den, om jeg hadde spurt og han hadde insistert på å holde den hemmelig, hadde jeg lurt. Det ville vært rart for oss om han ikke like godt kunne brukt min tlf til å surfe med som sin egen, dersom min var nærmest.
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Ok, det er ikke rart for oss i det hele tatt, og jeg har aldri spurt om koden hans. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Tja. Om man, helt hypotetisk, er i skibakken og ønsker å filme far og datter på brett, og egen iPhone kobler ut pga kulden ( |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Har knapt tenkt på det, aldri hatt behov for hans dingser eller koder.
|
|
|
#9 |
|
Rockesøster
|
Det er ikke som om at verken jeg eller min man tviholder på verken mobil, pc, kodebrikke, kortkode osv, det er bare en veldig gjensidig forståelse på at dette er private greier som den andre ikke har tilgang til.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|